14 grudnia 2020 r. zakończyła się rozbiórka wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Załęskiej w Ligocie, na granicy z Brynowem i Załęską Hałdą. Od wtorku 15 grudnia 2020 kierowcy mogą tamtędy swobodnie przejechać. Również autobusy wróciły po 2 tygodniach na swoje zwykłe trasy. Chodnik też już udostępniono pieszym.
Zobacz, jak wygląda ul. Załęska w Katowicach bez jednego wiaduktu kolejowego. Kliknij w galerię zdjęć
Jednak 15 grudnia rano wciąż nie usunięto znaków informujących o objeździe odcinka ul. Załęskiej, więc wielu kierowców, zwłaszcza tych jadących od strony Ligoty i Piotrowic jechało objazdem. Od strony Załęskiej Hałdy bardziej widać, że ulica jest już przejezdna.
Nie przeocz
To rozbiórka wiaduktu, którym biegła linia towarowa, dawno już nieużywana
Przypomnijmy, że rozbiórkę jednego z dwóch wiaduktów kolejowych na Załęskiej (tego od strony Załęskiej Hałdy) na zlecenie CTL Maczki-Bór z Sosnowca realizowała Grupa Wyburzeniowa Południe z Rudy Śląskiej. Maczki-Bór to firma m.in. zarządzająca infrastrukturą kolejową. CTL Maczki-Bór S.A. ma linie kolejowe w centrum Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Infrastruktura ta pozwala na komunikację kolejową z:
- kopalniami węgla kamiennego,
- elektrowniami,
- hutami,
- innymi podmiotami przemysłowymi w regionie.
Wraz z rozbiórką wiaduktu, likwidacji uległa linia kolejowa 401
- Rozbiórka polega na rozebraniu i demontażu przęsła wiaduktu kolejowego z pozostawieniem przyczółków które zostaną odpowiednio zabezpieczone. Całość procesu rozbiórki realizuje specjalistyczna firma, która posiada uprawnienia i kwalifikacje do tego typu prac. Wraz z rozbiórką likwidacji ulegnie linia kolejowa 401 należąca do CTL Maczki Bór - mówiła Monika Mikon, dyrektor marketingu i komunikacji, rzecznik prasowy CTL Logistics
Zobacz koniecznie
Linia kolejowa 401 zostanie zlikwidowana, jak informuje Monika Mikon, ze względu na konieczność ponoszenia ogromnych nakładów na modernizację linii przy jednoczesnym braku zainteresowania przewoźników kolejowych korzystaniem z niej (zamknięcia kopalń). - To przyczyniło się do podjęcia przez Zarząd CTL Maczki-Bór decyzji o likwidacji linii. Zgodę na rozbiórkę wydał wojewoda śląski w 2018 r. Likwidacja naszej linii kolejowej nie ma wpływu na funkcjonowanie infrastruktury PKP PLK, gdzie pozostanie linia 171 - dodała rzeczniczka prasowa CTL Logistics.
Musisz to wiedzieć
Bądź na bieżąco i obserwuj
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?