Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kazimierz Karolczak: W budżecie Metropolii jest 400 mln zł na stworzenie i funkcjonowanie Kolei Metropolitalnej GOŚĆ DNIA

Patryk Osadnik
Patryk Osadnik
9 stycznia Gościem Dnia Dziennika Zachodniego i Radia Piekary był Kazimierz Karolczak - przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
9 stycznia Gościem Dnia Dziennika Zachodniego i Radia Piekary był Kazimierz Karolczak - przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Radio Piekary
9 stycznia Gościem Dnia Dziennika Zachodniego i Radia Piekary był Kazimierz Karolczak - przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Rozmowa dotyczyła Kolei Metropolitalnej, która ma powstać w województwie śląskim. - Skoro Warszawa miała wsparcie państwa w budowie metra, to jest też szansa, żeby takie wsparcie w budowie kolei otrzymała - powiedział Karolczak.

Marcin Zasadza, dziennikarz Dziennika Zachodniego, na samym początku zapytał Kazimierza Karolczaka, skąd wziąć szesnaście miliardów złotych na budowę Kolei Metropolitalnej. Przewodniczący GZM odpowiedział, że największy wkład w ten projekt będzie miał Skarb Państwa.

- Nawet premier Morawiecki w czasie kampanii wystosował list wspierający nasze działania w stworzeniu Kolei Metropolitalnej. Skoro Warszawa miała wsparcie państwa w budowie metra, to jest też szansa, żeby takie wsparcie w budowie kolei otrzymała Górnośląsko-Zabłębiowska Metropolia - mówił Karolczak.

Jest to sprawa niezwykle istotna, ponieważ organizacja transportu publicznego to jedno z głównych zadań metropolii, a kolej ma być jego trzonem.

W porannym Gości Dnia rozmawiano również o Metrobilecie. - Tworzenie dwóch systemów transportowych, gdzie w autobusach i pociągach mamy różne ceny biletów i zniżki, to sposób przestarzały. Nie możemy tkwić w skansenie - uważa Karolczak.

Stworzenie takiego systemu naczyń połączonych w GZM się udało, ponieważ Metrobilet już działa.

Nie przegapcie

- Marszałek Jakub Chełstowski chce jeszcze, żeby Metropolia współfinansowała połączenia Kolei Śląskich, kupiła tabor i jeszcze zbudowała centrum obsługi jego zaplecza? - dopytywał Zasada.

Karolczak odpowiedział, że są do tego podstawy, ale nie ma to jego zdaniem sensu. Według niego, bardziej gospodarnie byłoby, gdyby Koleje Śląskie świadczyły usługi na rzecz GZM, ponieważ mają już do tego warunki i nie trzeba ich budować od podstaw.

- W budżecie GZM jest 400 mln zł rocznie, które mają być przeznaczone na budowę i utrzymanie Kolei Metropolitalnej - zapowiedział Karolczak, dodając, że Metropolia jest gotowa do jej stworzenia.

Zobaczcie koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera