Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkanka gminy Dębowiec straciła prawie 100 tys. zł! Wciąż działa oszustwo metodą „na pracownika banku”

Kamil Lorańczyk
Kamil Lorańczyk
Pokrzywdzona sprawę zgłosiła na policję i do banku. Część z utraconych środków udało się odzyskać.
Pokrzywdzona sprawę zgłosiła na policję i do banku. Część z utraconych środków udało się odzyskać. Pixabay
Blisko 100 tys. złotych straciła 40-letnia mieszkanka gminy Dębowiec (pow. cieszyński), która za namową fałszywego pracownika banku przelała pieniądze na „konto techniczne”.

Ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku” padła 40-letnia mieszkanka gminy Dębowiec

Jak poinformował st. asp. Krzysztof Pawlik, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Cieszynie, kilka dni temu, do 40-latki zadzwonił mężczyzna i podał się za pracownika banku, w którym kobieta posiada konto. Na telefonie wyświetlił się numer rozmówcy, dlatego połączenie nie wzbudziło jej podejrzeń.

Rzekomy pracownik banku oświadczył, że dzwoni w sprawie weryfikacji danych związanych z kredytem, o który ona ma się starać. Kobieta oświadczyła, że nie złożyła żadnego wniosku o pożyczkę. W tym momencie fałszywy „pracownik banku” poinformował ją, że w takim razie zrobiła to osoba trzecia w jej imieniu, dlatego też natychmiast zawiadamia dział bezpieczeństwa i będzie się z nią kontaktował specjalista tego działu.

Chwilę później, w celu „zabezpieczenia” środków pieniężnych i konta, z 40-latką kontakt nawiązał wspomniany „specjalista działu bezpieczeństwa”. Zgodnie z podaną procedurą, żeby „uniknąć” włamania i kradzieży zaoszczędzonych środków, oszuści namówili ją do zainstalowania aplikacji TeamViewer, za pomocą którego mieli zdalny dostęp do komputera.

- Pokrzywdzona straciła wszystkie swoje oszczędności, które zostały przetransferowane na podane przez oszusta konto. 40-latka, w ten sam dzień zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa. Całą sprawę zgłosiła na policję i do banku. Część z utraconych środków udało się odzyskać - dodał st. asp. Krzysztof Pawlik.

Policjanci przypominają i ostrzegają:

  • pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS lub BLIK;
  • nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta;
  • wykonując JAKIEKOLWIEK operacje finansowe, wykonuj je w placówce bankowej albo z własnej inicjatywy! NIGDY ZA NAMOWĄ osób kontaktujących się telefonicznie!

O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera