Odpowiada Katarzyna Kielar, rzeczniczka prasowa Inspekcji Handlowej w Katowicach:
Jeśli chodzi o uprawnienia do gwarancji udzielonej przez producenta, decydujące znaczenie ma tu treść karty gwarancyjnej. W tym dokumencie gwarant powinien w sposób jasny, zrozumiały i niewprowadzający w błąd określić swoje obowiązki i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego to-waru nie odpowiada właściwości wskazanej w gwarancji.
Co jednak zrobić, gdy gwarant stwierdzi, że uszkodzenie sprzętu powstało z winy konsumenta, odmawia naprawy w ramach gwarancji, a klient kategorycznie nie zgadza się z takim załatwieniem problemu? Wtedy można zwrócić się, w uzgodnieniu z gwarantem, do rzeczoznawcy o wy-danie niezależnej opinii o uszkodzeniu sprzętu. Lista rzeczoznawców znajduje się m.in. na stronie internetowej Inspekcji Handlowej w Katowicach: http://www.ih.katowice.pl.
Warto także dążyć do polubownego zakończenia sporu z przedsiębiorcą, składając po-zew do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej. Warunkiem rozstrzygania sporu przez ten sąd jest dobrowolna zgoda obu stron. W przeciwnym razie pozostaje tylko wnieść sprawę do sądu z powództwa cywilnego. ZIELA
CZYTAJ KONIECZNIE:
Interwencje Mojego Reportera Dziennika Zachodniego KLIKNIJ TUTAJ
*Michał Smolorz nie żyje ZDJĘCIA I WIDEO Z POGRZEBU
*Dramatyczny pożar kościoła w Orzeszu-Jaśkowicach [UNIKATOWE ZDJĘCIA I WIDEO]
*Ogólnopolski Ranking Szkół Ponadpodstawowych 2013 SPRAWDŹ NAJLEPSZE LICEA I TECHNIKA
*Horoskop na 2013 rok ZOBACZ, CO MÓWIĄ KARTY
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?