Odpowiada Katarzyna Kielar, rzeczniczka Inspekcji Handlowej w Katowicach:
Konsumentowi - z racji braku możliwości obejrzenia towaru przed jego kupnem - przysługuje prawo do odstąpienia od umowy i zwrot towaru bez podania przyczyny w terminie do 10 dni od daty jego otrzymania. Reguluje to ustawa z 2.03. 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów (...) (Dz. U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.) Aby odstąpić od umowy, trzeba spełnić kilka wymaganych warunków. Jednym z nich jest złoże-nie specjalnego oświadczenia na piśmie i przesłanie go na adres firmy (najpóźniej dziesiątego dnia od daty otrzymania towaru lub zawarcia umowy o wykonanie usługi). Należy jednak pamiętać, że takie oświadczenie trzeba wysłać w osobnej przesyłce niż towar, który chcemy zwrócić.
Oświadczenie powinno być wysłane listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. Sprzedawca musi zwrócić pieniądze najpóźniej w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia. W takim samym terminie musimy też odesłać towar. Koszty odesłania towaru ponosi konsument pod wa-runkiem, że zwraca towar, a nie reklamuje go. W przypadku reklamacji koszty przesyłki ponosi sprzedawca. ZIELA
CZYTAJ KONIECZNIE:
TY PYTASZ, MÓJ REPORTER ODPOWIADA - ZOBACZ TUTAJ
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody