Odpowiada Katarzyna Kielar, rzeczniczka prasowa Inspekcji Handlowej w Katowicach:
Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny uprawnia konsumenta, który zawarł umowę na odległość, do odstąpienia od niej bez podania przy-czyny. Wystarczy tylko przesłać przedsiębiorcy, najlepiej listem poleconym, stosowne oświadczenie na piśmie w ciągu 10 dni od dnia wydania rzeczy. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić nam pieniądze w ciągu 14 dni od daty otrzymania naszego oświadczenia, a my w tym samym terminie odsyłamy na własny koszt towar.
Są jednak pewne wyjątki. Nie możemy m.in. zrezygnować z produktu, który ulega szybkiemu zepsuciu, albo z kaset wideo, audio czy programów komputerowych po usunięciu ich oryginalnego opakowania.
Towary kupione w internetowych sklepach możemy reklamować na takich samych zasadach, jak zakupione w zwykłym sklepie. Klienci sklepów w sieci często skarżą się, że nie otrzymują faktur, że przedsiębiorcy nie respektują ich prawa do zwrotu towaru. Pomocą w rozwiązywaniu sporów między konsumentem a przedsiębiorcą służy rzecznik konsumentów a tak-że inspekcja handlowa. ZIELA
Zobacz więcej interwencji w ramach Mojego Reportera DZ
*Zachwycający pokaz fajerwerków na Nowy Rok w Katowicach ZOBACZ ZDJĘCIA
*Horoskop na 2013 rok ZOBACZ, CO MÓWIĄ KARTY
*Morderstwo w Grodźcu: Syn zabił swoich rodziców i uciekł. Trwa pościg ZOBACZ TWARZ ZABÓJCY
*Akt oskarżenia wobec matki Madzi z Sosnowca TRZY ZARZUTY
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?