Odpowiada Katarzyna Kielar, rzeczniczka prasowa Inspekcji Handlowej w Katowicach:
W pierwszej kolejności po-winniśmy ustalić, czy biuro podróży działa legalnie - czy zostało wpisane do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, który prowadzi marszałek województwa właściwy dla siedziby przedsiębiorcy. Powinniśmy też dokładnie przeanalizować ofertę danego biura oraz informacje zawarte w broszurach, folderach i katalogach, zwracając szczególną uwagę na cenę i walutę, w jakiej jest podana, położenie i wyposażenie hotelu lub pokoju.
Przed podpisaniem umowy sprawdźmy, czy jest w niej określony organizator turystyki i numer jego wpisu do rejestru, numer NIP oraz imię, nazwisko i funkcja osoby, która w jego imieniu podpisała umowę. W umowie musi być podane miejsce lub trasa wycieczki, czas trwania całej imprezy, jej program obejmujący m,in. rodzaj środka transportu, datę, godzinę, miejsce wyjazdu i planowanego powrotu, położenie, rodzaj i kategorię hotelu (zgodnie z przepisami kraju pobytu) oraz liczbę i rodzaj posiłków.
Nie może zabraknąć ceny wraz z wyszczególnieniem koniecznych należności, jeżeli nie są one zawarte w cenie, a także jasno sformułowanych okoliczności podwyższenia ceny. Poza tym umowa powinna określać rodzaj i zakres ubezpieczenia turystów oraz nazwę i adres ubezpieczyciela - i co bardzo ważne - sposób zgłaszania reklamacji świadczonej usługi wraz z terminem jej zgłaszania.
Reklamację należy zgłosić niezwłocznie, a organizator ma 30 dni na pisemne ustosunkowanie się do niej od dnia zakończenia imprezy, a gdy reklamację zgłosimy po za-kończeniu wycieczki - 30 dni od jej złożenia. Brak reakcji w terminie powoduje uznanie reklamacji za uzasadnioną.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?