Assistance samochodowy. Co zapewnia?

    Assistance samochodowy. Co zapewnia?

    (ip)

    Aktualizacja:

    Assistance samochodowy. Co zapewnia?
    1/2
    przejdź do galerii

    ©Archiwum

    Z pomocy na drodze klienci korzystają cały rok. Jednak zwłaszcza w okresie zimowym jest ona szczególnie przydatna. Najczęstsze zgłoszenia dotyczą rozładowanych akumulatorów (z powodu niskich temperatur) oraz wezwania pomocy drogowej po wypadku.
    Zdarzają się takie sezony, gdy liczba zgłoszeń assistance podczas ataku zimy wzrasta dwukrotnie. Klienci zmagają się z różnymi, mniej, albo bardziej poważnymi problemami. Niedawno Europ Assistance pomagała kierowcy busa, który w okolicach Zakopanego wpadł w poślizg. W wyniku wypadku, auto znalazło się na skarpie dość stromego rowu. W celu wyciągnięcia samochodu na pobocze trzeba było użyć dźwigu i dwóch lawet, gdyż istniało ryzyko stoczenia się pojazd w dół. Następnie pojazd został odholowany do serwisu, a klient otrzymał pojazd zastępczy.

    Assistance komunikacyjny gwarantuje spokój i poczucie bezpieczeństwa w trudnej sytuacji na drodze, a także profesjonalną pomoc ze strony sprawdzonych partnerów. W zimie szczególnie przydatne okazują się usługi assistance, które gwarantują całodobową pomoc na drodze.

    Wyniki VII Ogólnopolskiego Badania Assistance przeprowadzonego przez firmę Europ Assistance Polska wykazały, że assistance samochodowy jest najbardziej popularny pośród wszystkich innych rodzajów assistance. Posiadanie usług assistance zadeklarowało 91% badanych. Najwięcej z nich otrzymało assistance samochodowe w ramach ubezpieczenia AC (60%) i OC (57%), ale również w ramach konta bankowego (3%) lub gwarancji producenckiej samochodu (3%). Assistance komunikacyjny jest wyjątkowo ceniony wśród Polaków. Ogólnopolskie Badanie Assistance, przeprowadzane w 2015 r., wykazało, że wśród wielu świadczeń oferowanych w ramach assistance, Polacy uważają za najbardziej przydatne holowanie pojazdu (87% wskazań), wynajem pojazdu zastępczego (62%) oraz usprawnienie pojazdu na miejscu zdarzenia (53%).

    Europ Assistance współpracuje warsztatami i specjalistami od napraw spełniającymi najwyższe standardy obsługi. Warto podkreślić, że często w skutek wieloletniej współpracy, ceny tych usług są znacznie niższe, niż te oferowane bezpośrednio klientowi końcowemu. Dlatego assistance samochodowy to również realne oszczędności dla kierowcy. Niejednokrotnie wykupienie pakietu świadczeń assistance kosztuje znacznie mniej, niż jednorazowa naprawa uszkodzonego samochodu. Ponadto, w pakiecie przysługuje klientowi znacznie więcej świadczeń. Oprócz naprawy na miejscu zdarzenia, w ramach assistance samochodowego klienci mogą liczyć na holowanie pojazdu, wynajem samochodu zastępczego, przechowanie pojazdu, jego odbiór po naprawie, dostawę oryginalnych części zamiennych, czy złomowanie samochodu. – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

    Co więcej, assistance samochodowy zapewnia pomoc również w bardziej prozaicznych sytuacjach, takich jak zagubienie, bądź zatrzaśnięcie kluczyków, czy brak paliwa. Mówiąc o realnych oszczędnościach, nie można pominąć tak ważnej kwestii jak ochrona towarzyszy podróży. W sytuacji awarii, wypadku, bądź kradzieży pojazdu assistance samochodowy zapewni kontynuację podróży lub zakwaterowanie nie tylko dla kierowcy, ale również dla podróżujących z nim osób. W szerszych wariantach, poszkodowanym przysługuje również pomoc medyczna w razie wypadku i uszczerbku na zdrowiu.

    Kolejną wartością assistance samochodowego jest jego szczególna przydatność za granicą. Klienci w sytuacji wypadku, kradzieży czy awarii nie muszą obawiać się trudności w porozumiewaniu się w obcym języku, problemów prawnych, czy braku gotówki. W ramach assistance samochodowego, kierowcy otrzymują bowiem telefoniczne wsparcie wielojęzycznego koordynatora pomocy, który udzieli szczegółowej informacji o procedurze postępowania zgodnie z prawem miejscowym. Informacja bywa bardzo pomocna, a czasem rozwiązuje problem na drodze. Dlatego też, assistance samochodowy zawiera szereg infolinii przydatnych kierowcom i często przez nich wykorzystywanych. W ramach infolinii klienci mogą liczyć na pomoc w otrzymaniu dokumentów zastępczych, informacje o objazdach i możliwych połączeniach, o usługodawcach, o procesie likwidacji szkód i procedurze powypadkowej, o kosztach paliwach i opłatach drogowych, o warunkach drogowych oraz rozrywkach i atrakcjach turystycznych w wielu miejscach w Polsce i Europie.

    Assistance najczęściej dołączany jest do polisy AC lub OC, można go znaleźć również w pakiecie producenckim (w przypadku pojazdów na gwarancji), dodawany jest także do raty leasingowej.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      WARTO WIEDZIEĆ

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama