Ważne
    Coraz więcej wypadków kierowców w wieku 50+ Warsztaty z...

    Coraz więcej wypadków kierowców w wieku 50+ Warsztaty z ruchu drogowego im pomogą

    Zdjęcie autora materiału

    Bartosz Wojsa

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Wypadek drogowy: Coraz częściej sprawcami są kierowcy w wieku 50+

    Wypadek drogowy: Coraz częściej sprawcami są kierowcy w wieku 50+ ©Dziennik Zachodni

    W 2015 roku doszło do prawie tysiąca wypadków z udziałem osób po 50 roku życia. W odpowiedzi na statystyki, funkcjonariusze z Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach postanowili zorganizować warsztaty dla kierowców pn. "Świadomy kierowca 50+". Pierwsze zajęcia odbędą się 24 kwietnia.
    Wypadek drogowy: Coraz częściej sprawcami są kierowcy w wieku 50+

    Wypadek drogowy: Coraz częściej sprawcami są kierowcy w wieku 50+ ©Dziennik Zachodni

    Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach uruchamiają warsztaty dla kierowców powyżej 50 roku życia pn. „Świadomy kierowca 50+”. Wszystko przez to, że statystyki za lata 2010-2015 w województwie śląskim wykazują zwiększający się udział procentowy wypadków spowodowanych przez osoby po 50 roku życia.

    Najwyższy wynik osiągnięto w 2015 r. (28 proc. wszystkich wypadków), najniższy w 2010 (21,6 proc. wszystkich wypadków). A to wszystko mimo tego, że - jak podkreślają policjanci - z roku na rok następuje spadek liczby wypadków w naszym województwie.



    - W związku z tym faktem, mając na względzie zarówno powyższe dane, jak i prognozy Głównego Urzędu Statystycznego wykazujące nieuchronny przyrost ludności w wieku powyżej 50 roku życia, powstał pomysł zorganizowania warsztatów dla kierowców 50+ - wyjaśnia podinspektor Aleksandra Nowara, rzecznik katowickiej komendy policji.

    Przedmiotowe zajęcia będą przeprowadzane raz w miesiącu, mają zawierać elementy teoretyczne i praktyczne związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego. Jak wyliczają katowiccy policjanci, będą to m.in. wykłady z zakresu uczestnictwa kierujących w wieku 50+ w ruchu drogowym i powodowanych przez nich zagrożeniach oraz zasady postępowania w przypadku kolizji czy wypadku drogowego.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (5)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      50+

      zbigro (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Najwięcej wypadków powodują kierowcy poniżej 24 lat, następnie kierowcy w wieku 25 - 44 lat. Warsztaty dla kierowców 50+ to poroniony pomysł.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dziwna interpretacja!

      Jaś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Skoro kierowcy 50+ powodują 28% wypadków to znaczy, że kierowcy młodsi powodują ich 72%!
      Aby statystyka ta miała sens to należy uwzględnić ilość kierowców w określonym przedziale wiekowym.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Takie "statystyki" robi się aby kogoś konkretnego wywindować na najwyższe stanowiska

      rżnąć głupa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Większość przyczyn wypadków jest zafałszowana, zwłaszcza tych po zmroku. Jeśli na łuku staruszek 50+ zostanie oślepiony przez "miszcza" kierownicy, którego światła mijania patrzą w niebo, i ten 50+...rozwiń całość

      Większość przyczyn wypadków jest zafałszowana, zwłaszcza tych po zmroku. Jeśli na łuku staruszek 50+ zostanie oślepiony przez "miszcza" kierownicy, którego światła mijania patrzą w niebo, i ten 50+ zawinie się na drzewie to czyja będzie wina? Gwarantuję, że na 100% w/g specjalistów od wypadków winien będzie starzec za kierownicą u którego odruch źreniczny jest o wiele gorszy niż u młodzieniaszka a nie kierowca pojazdu oślepiającego innych.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      demografia

      baba (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      Demografia odzwierciedla się także tu. Ale to są głównie ludzie 60+ w starych autach, którzy jak przejadą rocznie 10 tys. km to myślą, że mają doświadczenie. Niestety coraz częściej stwarzają...rozwiń całość

      Demografia odzwierciedla się także tu. Ale to są głównie ludzie 60+ w starych autach, którzy jak przejadą rocznie 10 tys. km to myślą, że mają doświadczenie. Niestety coraz częściej stwarzają zagrożenie i to nie chodzi o wolną jazdę, ale choćby o ograniczony zakres ruchu (skrętu głowy), problemy ze wzrokiem i słuchem, szybkość podejmowania decyzji i obierania wielu bodźców jednocześnie oraz odnajdywnaia się w nowej infrastrukturze (np. na 4 i wiecej pasach ruchu w jedną stronę). Nauka i technika coś musi wymyślić, jeśli mamy pracować do 70 r.ż i ogarniać dalej prowadzenie samochodów.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Stawiasz jakieś bzdurne tezy nie mając żadnych danych o ofiarach i okolicznościach wypadków.

      specjaliści od liczb i demagogii (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Kim ty jesteś, socjologiem czy lekarzem pogotowia? Jeśli ofiarami wypadku są 2 osoby w wieku około 50-lat a sprawcą gnój 19-letni, który ich czołowo "skasował" to wina też leży po stronie...rozwiń całość

      Kim ty jesteś, socjologiem czy lekarzem pogotowia? Jeśli ofiarami wypadku są 2 osoby w wieku około 50-lat a sprawcą gnój 19-letni, który ich czołowo "skasował" to wina też leży po stronie 50-latka? A gdy gnój 20-letni zajedzie drogę starcowi w wieku 50+ i ten nie wyhamuje tylko walnie w tył samochodu poprzedzającego a to zgodnie z interpretacją "białych czapeczek" w 99% przypadków czyni sprawcą kolizji starca w wieku 50+ (no chyba że ma zamontowaną w aucie kamerę i sprawa trafi do sądu).
      Jeśli robi się statystyki po to aby wyciągać z nich wnioski na przyszłość to nie mogą być tendencyjne.
      JA UWAŻAM, ŻE PRZYCZYNĄ NAGMINNEGO ŁAMANIA KODEKSU BYŁO I JEST BRANIE "KAPUCHY". ŁAMANIE KODEKSU TO PIERWSZY KROK DO ZWIĘKSZONEJ ILOŚCI WYPADKÓW, RÓWNIEŻ ŚMIERTELNYCH.
      zwiń

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      WARTO WIEDZIEĆ

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama