Ważne
    Katowice: jest przetarg na budowę węzła Ligota. Realizacja w...

    Katowice: jest przetarg na budowę węzła Ligota. Realizacja w 12 miesięcy WIZUALIZACJE

    Zdjęcie autora materiału

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Węzeł Ligota w Katowicach
    1/7
    przejdź do galerii

    Węzeł Ligota w Katowicach ©Mat. UM Katowice

    Katowice ogłosiły przetarg na budowę pierwszego z kilku planowanych w mieście węzłów przesiadkowych – węzła Ligota w rejonie dworca PKP. Firma wybrana do jego budowy będzie miała 12 miesięcy na realizację inwestycji, którą wstępnie oszacowano na prawie 14 mln zł.
    Zawodzie, Brynów, Ligota – to w tych dzielnicach w pierwszej kolejności powstaną pierwsze katowickie węzły przesiadkowe. Kolejne planowane są w późniejszych latach także w rejonie ulicy Sądowej w centrum oraz w Piotrowicach. To jednak na budowę trzech pierwszych Katowice uzyskały dofinansowanie z Unii Europejskiej. Kwota dotacji to 120 mln zł, co stanowi 85 proc. kosztów realizacji tych trzech inwestycji.

    Pierwszy przetarg na budowę węzłów ogłoszono w miniony piątek, dotyczy budowy węzła Ligota, który ma powstać w rejonie stacji kolejowej w tej dzielnicy. Oferty w przetargu można składać do 10 kwietnia, natomiast wybrana w postępowaniu firma będzie miała 12 miesięcy na realizację przedsięwzięcia.

    Zobacz galerię

    - W skład inwestycji wejdzie parking naziemny ze 110 miejscami postojowymi. Wybudowana zostanie strefa obsługi podróżnych wraz z zadaszonymi peronami autobusowymi oraz miejscami oczekiwania. Do dyspozycji mieszkańców oddana też będzie też strefa Kiss&Ride, z przeznaczeniem dla krótkotrwałego postoju do ok. 3 min. Inwestycja zakłada też budowę parkingu dla rowerów i miejsc postojowych dla taksówek – wyliczają urzędnicy z Katowic.

    Jak dodają, na terenie węzła mają się znaleźć też punkty informacji pasażerskiej, tablice systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, a także tzw. urzędomat. Wykonawca węzła będzie ponadto zobowiązany do urządzenia zieleni i małej architektury.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bezsensu

      ja (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

      To ja mam zostawic auto na parkingu za darmo aby na podstawie biletu miesiecznego mogl jechac dalej to chyba pan lowak na glowke upadl po co mam jechac autem na parking jak mam bilet miesieczny i...rozwiń całość

      To ja mam zostawic auto na parkingu za darmo aby na podstawie biletu miesiecznego mogl jechac dalej to chyba pan lowak na glowke upadl po co mam jechac autem na parking jak mam bilet miesieczny i bez przesiadki jade do centrumzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bezsensu

      Marcin. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Dokładnie. Centrum przesiadkowe ma sens na rogatkach miasta a nie w sercu Ligoty. Dworzec PKP w Piotrowicach, Brynów, Zawodzie jak najbardziej. Ale Ligota? Kto tam będzie autem dojeżdżał i się na...rozwiń całość

      Dokładnie. Centrum przesiadkowe ma sens na rogatkach miasta a nie w sercu Ligoty. Dworzec PKP w Piotrowicach, Brynów, Zawodzie jak najbardziej. Ale Ligota? Kto tam będzie autem dojeżdżał i się na autobus lub pociąg przesiadał? Bo z autobusu na pociąg to obecnie też bez sensu, bo trzeba dwa bilety miesięczne kupić. Co innego, gdyby na terenie aglomeracji obowiązywał jedne bilet na całą komunikację, łącznie z pociągiem. Obecnie jednorazowy bilet PKP z Ligoty do Centrum (dwa przystanki) kosztuje 4zł! Dopóki dojazd samochodem będzie szybszy i tańszy niż komunikacją miejską, centra przesiadkowe niczego nie zmienią. Rozwiązaniem jest szybka i tania komunikacja miejska.zwiń

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      WARTO WIEDZIEĆ

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama