Najmocniejsze auta hybrydowe [GALERIA]

    Najmocniejsze auta hybrydowe [GALERIA]

    ip

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Toyota TS050 Hybrid – nowy bolid z nową hybrydą
    TS050 jest już trzecim wydaniem japońskiego bolidu. Auto startuje w trwającym właśnie sezonie wyścigów długodystansowych FIA WEC. Czym różni się od poprzednika?
    1/11

    Przejdź do
    galerii zdjęć

    ©Fot. Toyota

    Połączenie silnika spalinowego z elektrycznym gwarantuje nie tylko znaczne oszczędności na paliwie. Przy okazji producenci odkryli jeszcze jedną zaletę układu hybrydowego – możliwość wygenerowania naprawdę dużej mocy. Skutek? Auta zebrane na naszej liście rwą asfalt, przyspieszają jak szalone i oczywiście łagodnie traktują środowisko.
    Samochody z napędem hybrydowym już dawno przestały być niszą na rynku. W przypadku Toyoty, lidera tej technologii, sprzedaż hybryd na świecie wzrosła o 44 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Liczby pokazują, że obecnie jedna trzecia wszystkich sprzedanych aut japońskiego producenta to hybrydy! Jeszcze dekadę temu Amerykanie mogli wybierać spośród 11 takich modeli różnych producentów, dzisiaj jest ich prawie 50!

    NAJMNIEJ AWARYJNE SAMOCHODY [RAPORT TUV]


    KTÓRE SAMOCHODY HAMUJĄ NAJLEPIEJ? [WYNIKI TESTU]


    W sumie mieszkańcy USA kupili już ponad 4 mln samochodów hybrydowych, a ciekawostką jest fakt, że ponad 40 proc. z nich stanowią auta należące do rodziny Toyoty Prius. Polscy kierowcy również przekonali się do ekologicznego napędu. W naszym przypadku najpopularniejszym modelem jest Auris Hybrid, który w pierwszym półroczu 2016 roku odnotował wzrost sprzedaży o ponad 123 proc. i znalazł ponad 2 tys. nabywców.

    NAJBARDZIEJ RDZEWIEJĄCE SAMOCHODY [GALERIA]


    Samochody hybrydowe powstały, by zniwelować niedoskonałości płynące z niskiej sprawności silnika spalinowego. Nic więc dziwnego, że konstruktorzy wielu marek sięgnęli po to rozwiązanie. Przedstawiamy dziesięć najlepszych i najmocniejszych samochodów hybrydowych na świecie.

    Czytaj także

      Komentarze (4)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jestem na tak

      wojtas (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Byłem na jeździe próbnej c-hrem, bo myślę o jego zakupie i spodobał mi się. Spędzam kilka godzin dziennie w aucie i wygodne fotele to dla mnie podstawa.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      hybrydy

      maciek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Toyota jest liderem sprzedaży m.in. dzięki najpopularniejszemu modelowi hybrydy na świecie. Mowa oczywiście o toyocie Prius. To bardzo dobre auto i mało awaryjne. Wg raportu TUV za 2016 to najmniej...rozwiń całość

      Toyota jest liderem sprzedaży m.in. dzięki najpopularniejszemu modelowi hybrydy na świecie. Mowa oczywiście o toyocie Prius. To bardzo dobre auto i mało awaryjne. Wg raportu TUV za 2016 to najmniej awaryjne auto dla samochodów 6-9 letnich.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      super

      maciak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      a ludzie gadają, że hybrydy mocy nie mają. TS050 jakoś ma 1000KM pod maską, ma moc i niskie spalanie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      z powodów ekologicznych dalej będę pruł moim dizlem

      spokojny

      Zgłoś naruszenie treści

      Mówię spokojnie: po co mnie kupować drożej hybryda jak za te same pieniądze mam więcej z samochodu klasycznego, tak? A do tego te mity, że hybryd chroni środowisko. Niby jak, się pytam.

      Bo na...rozwiń całość

      Mówię spokojnie: po co mnie kupować drożej hybryda jak za te same pieniądze mam więcej z samochodu klasycznego, tak? A do tego te mity, że hybryd chroni środowisko. Niby jak, się pytam.

      Bo na fizyce mnie uczyli, że przesunięcie tej samej masy z A do B wymaga zawsze tej samej pracy a więc energii, która musi być na wykonanie tej pracy dostarczona. Albo spalę ropę w silniku samochodu żeby tej energii dostarczyć albo spalę węgiel w elektrowni żeby zrobić z tego prąd, który potem przez gniazdko poleci do akumulatorów samochodu i pchnie go też z A do B. Tak czy siak na jedno wychodzi energetycznie.

      Owszem, wiem, że są różne sprawności maszyn. Silnik jest maszyną, elektrownia jest maszyną itp.
      Są straty energii. Ale właśnie sprawność silnika samochodowego jest większa niż elektrowni.
      Błędem jest porównywanie sprawności silnika elektrycznego i spalinowego. Faktycznie, sprawność silnika elektrycznego (nawet 90%) jest większa niż spalinowego (ok. 60%). Ale sprawności elektrowni nie przekraczają ok. 40%. Czyli nawet gdyby idealistycznie założyć, że elektrownia ma fantastyczną sprawność 50% a silnik elektryczny ma niemożliwą fizycznie do osiągnięcia sprawność 100% to i tak 50% energii idzie „ gwizdek”.

      I teraz jeszcze gwóźdź do trumny, tych którzy chcą się tu wykłócać o miejsca po przecinku. Sprawność auta elektrycznego trzeba jeszcze pomniejszyć o straty na przesyle energii elektrycznej, tu przyjmuję dla zgrubnych szacowań 20%. Bo z elektrowni prąd najpierw musi polecieć po grzejących się drutach, zgadza się? W spaliniaku ten problem nie istnieje, bo samochód sam jest dla siebie lokalną wytwórnią energii.

      Owszem, elektryk jest cichy i bezspalinowy w mieście, ale wytworzenie prądu dla niego, wcześniej i tak obciążyło środowisko bardziej niż spaliniak. Chyba, że wyłączymy elektrownie kopalne i przejdziemy na źródła odnawialne. Na razie z powodów ekologicznych dalej będę pruł moim dizlem Volkswagena.zwiń

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      WARTO WIEDZIEĆ

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama