Ważne
    Okres próbny dla młodych kierowców. Ile trwa i na czym...

    Okres próbny dla młodych kierowców. Ile trwa i na czym polega?

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Okres próbny dla młodych kierowców. Ile trwa i na czym polega?

    ©Fot. Mikolaj Suchan

    1 stycznia 2017 roku wchodzą przepisy wprowadzające okres próbny dla niedoświadczonych kierowców. Będzie on trwał dwa lat i wiązać się będzie z pewnymi obowiązkami i dodatkowymi restrykcjami.
    Okres próbny dla młodych kierowców. Ile trwa i na czym polega?

    ©Fot. Mikolaj Suchan

    Okres próbny będzie trwał dwa lata i będzie liczony od dnia odebrania prawa jazdy. Co ważne, okres próbny dotyczy kierowców niedoświadczonych. Nie ma tu znaczenia wiek kierowcy.

    WYPADKI SPOWODOWANE PRZEZ MŁODYCH KIEROWCÓW. JAK WYPADAJĄ NA TLE INNYCH GRUP WIEKOWYCH?


    Specjalistyczne kursy teoretyczne i praktyczne
    Zdany egzamin i odebrany dokument nie oznacza końca dokształcania się młodych kierowców. Podczas trwania okresu próbnego kierowca będzie musiał odbyć kurs teoretyczny i praktyczny. Ten pierwszy ma trwać dwie godziny i polegać na dokształceniu kierowcy w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

    1. czynniki mające wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, w tym:
    a) rodzaje czynników mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego,
    b) charakterystykę czynników mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego;

    2. problematyka wypadków drogowych, w tym:
    a) przyczyny wypadków drogowych
    b) skutki wypadków drogowych,
    c) statystyki wypadków drogowych w Polsce;

    3. psychologiczne aspekty kierowania pojazdem i uczestnictwa w ruchu drogowym, w tym czynniki mające wpływ na funkcje percepcyjne, podejmowane decyzje, czas reakcji lub zmianę zachowania kierującego pojazdem, w szczególności:
    a) alkohol lub środki działające podobnie do alkoholu,
    b) wahania stanu emocjonalnego: emocje pozytywne i negatywne,
    c) zmęczenie,
    d) zagrożenia występujące w ruchu drogowym.

    MANDATY. ZA CO I ILE ZAPŁACISZ? AKTUALNY TARYFIKATOR


    Drugą częścią szkolenia będzie część praktyczna. Będą podczas niej zaprezentowane niebezpieczeństwa wynikające z nadmiernej prędkości i innych nieodpowiedzialnych zachowań na drodze.

    1. jazda w zakręcie z prędkością:
    a) 50-60 km/h pojazdem bez systemu stabilizującego tor jazdy pojazdu, zwanego dalej „ESP”,
    b) 50-60 km/h pojazdem wyposażonym w ESP,
    c) 30 km/h pojazdem bez ESP;
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Doświadczeni

      Marek J (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      W dawniejszych czasach po zakończeniu kursu zielony listek był obowiązkowy a teraz sami doświadczeni kierowcy tylko widzi się to póżniej w praktyce .

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      WARTO WIEDZIEĆ

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama