Stare i piękne motocykle na wystawie w Pszczynie ZOBACZ...

    Stare i piękne motocykle na wystawie w Pszczynie ZOBACZ ZDJĘCIA

    Zdjęcie autora materiału

    Katarzyna Granda

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Wystawa starych motocykli przyciągnęła do Pszczyny rzesze miłośników motoryzacji
    1/101
    przejdź do galerii

    Wystawa starych motocykli przyciągnęła do Pszczyny rzesze miłośników motoryzacji ©Katarzyna Granda/Dziennik Zachodni

    Sokół 1000, Praga Oświęcim, NSU Kettenkraft to tylko wybrane modele zabytkowych motocykli, które dziś można było zobaczyć w Pszczynie na Wystawie Zabytkowych Motocykli.
    Wystawę zorganizowano już po raz piaty. Trzeci raz odbyła się na placu przed Stajniami Książęcymi w Pszczynie. Wcześniej pojazdy prezentowano na tarasach zamkowych. W niedzielę, w sumie zaprezentowano ok. 30 zabytkowych maszyn. Motocykle przyjechały z całej Polski a nawet z nawet zagranicy. Najdalej z Hamburga. Spora ich część przyjechała na kołach, inne dotarły na lawetach.

    - Stawiamy na jakość. Mamy tu naprawdę rzadkie i cenne eksponaty – mówi Błażej Chwieralski, pracownik zamku, zajmujący się organizacją wystawy.

    Poza jednym motocyklem, będącym własnością Muzeum Zamkowego w Pszczynie, wszystkie pozostałe należą do prywatnych osób. - Mamy tu na przykład pięć motocykli od człowieka, który chce zostać incognito. Jego kolekcja jest tak cenna , że nie chce ujawniać swojej tożsamości – zdradza Błażej Chwieralski.

    Wartość zaprezentowanych na wystawie eksponatów wstępnie oszacowano na ok 5 mln euro.

    Prezentację otworzył egzemplarz będący własnością pszczyńskiego muzeum, pochodzący z lat 20-tych motocykl D-Rad. Jeździła na nim niegdyś policja leśna Księcia Pszczyńskiego.

    Do prawdziwych perełek można było zaliczyć także Motocykl Praga Oświęcim – bardzo rzadki model, produkowany w latach 1930-36 w Czechosłowacji. Powstało w sumie 1248 egzemplarzy. W czasach kiedy był produkowany ze względu na cenę zaliczał się do motocykli luksusowych. W Pszczynie można było zobaczyć odrestaurowany egzemplarz, pochodzący z 1936 roku.

    Duże zainteresowanie oglądających wzbudzał motocykl na gąsienicach. Wyprodukowany w fabryce NSU w Niemczech motocykl Kettenkrad HK 101. Mówiono oni, że jest swego rodzaju pierwowzorem popularnych dziś kładów. Motocykl produkowany był w latach 1941 – 45. W sumie powstało około 8300 sztuk. Motocykl jest zarejestrowany jako szybki i lekki ciągnik o nieprzeciętnych właściwościach. Wykorzystywany był m.in. do przewozu amunicji. Prezentowany w Pszczynie egzemplarz pochodził z 1942. Jego właściciel odrestaurował go przez kilkanaście lat. W Polsce jest kilka tego typu pojazdów.

    Uwagę przyciągał także Motocykl Bohmerland. Najdłuższy motocykl, czteroosobowy, zbudowany w Czechach z myślą o tym, aby wykorzystywać go w armii. Był produkowany w latach 1937- 1938. W sumie powstało 90 egzemplarzy.

    *EURO 2016: Transmisje, relacje, zdjęcia i filmy wideo
    *Słońce, palmy i sztuczna Rawa. Tylko się nie kąpcie! ZDJĘCIA + WIDEO
    *Ranking Uczelni Wyższych Perspektywy 2016: Ale niesamowity skok śląskich szkół!
    *Ile zarabiają pielęgniarki? Oto prawdziwe paski wynagrodzeń
    *Nowy abonament RTV, czyli opłata audiowizualna z rachunkiem za prąd ZASADY, KWOTY, ZWOLNIENIA!
    *WNIOSKI I DOKUMENTY na 500 zł na dziecko w ramach Programu Rodzina 500 PLUS


    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      WARTO WIEDZIEĆ

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama