Ważne
    Używany samochód z instalacją LPG. Co trzeba sprawdzić?

    Używany samochód z instalacją LPG. Co trzeba sprawdzić?

    (ip)

    Aktualizacja:

    Używany samochód z instalacją LPG. Co trzeba sprawdzić?
    1/2
    przejdź do galerii

    ©Archiwum

    Używany samochód z zamontowaną już instalacją LPG to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą cieszyć się generowanymi oszczędnościami od momentu nabycia pojazdu. Na co jednak zwrócić uwagę przy zakupie auta na gaz, aby faktycznie tak było?
    Powód, dla którego Polacy decydują się na zakup oraz montaż instalacji LPG, jest taki sam jak w przypadku używanego auta, czyli oszczędność. Kiedy jednak decydujemy się na zakup auta z drugiej ręki już przekonwertowanego na LPG trzeba zwrócić uwagę na kilka bardzo istotnych kwestii. W przeciwnym razie kierowca może narazić się na poniesienie wysokich kosztów związanych z naprawami, które mogą przekroczyć wartość nowego systemu autogaz.


    Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego auta na gaz?

    1. Wpis do dowodu rejestracyjnego

    Pierwszą kwestią, jaką należy sprawdzić przy zakupie jest to, czy instalacja LPG została wpisana do dowodu rejestracyjnego samochodu. Jest to warunek konieczny, gdyż w innym przypadku nie będzie możliwe dokonanie corocznego przeglądu technicznego.

    2. Data montażu

    Kolejnym krokiem jest sprawdzenie, kiedy instalacja LPG została zamontowana. – Warto mieć na uwadze fakt, że w przypadku, gdy montaż miał miejsce bezpośrednio przed sprzedażą samochodu, pod maską może znajdować się system niskiej jakości, mający na celu jedynie uatrakcyjnienie oferty. Jeżeli instalacja jest stara – może stanowić to przyczynę sprzedaży samochodu i w niedługim czasie oznaczać konieczność wymiany podzespołów systemu na nowe – mówi Marek Bezubik, Specjalista ds. Technicznych firmy AC S.A., producenta systemów LPG/CNG marki STAG.

    3. Niezbędna dokumentacja

    Kolejnym krokiem jest upewnienie się, czy osoba sprzedająca pojazd posiada wszelkie niezbędne dokumenty instalacji, czyli atest zbiornika gazowego oraz wyciąg ze świadectwa homologacji. Kupujący powinien sprawdzić również ważność legalizacji butli – jeżeli termin upływa w niedługim czasie, warto negocjować cenę pojazdu, gdyż zakup nowej lub ponowne wyrobienie legalizacji to koszt rzędu kilkuset złotych.

    4. Serwis instalacji

    Duże znaczenie ma również fakt, czy poprzedni właściciel samochodu regularnie serwisował instalację, gdyż wizyty w wyspecjalizowanych warsztatach wydłużają żywotność systemu. W tym przypadku warto dowiedzieć się także, czy właściciel nie próbował oszczędzać na naprawach – można to sprawdzić na podstawie wyglądu poszczególnych elementów pod maską samochodu, np. wiszących na przewodach części instalacji autogaz czy nieprecyzyjnie i niestarannie zamocowanych komponentach.

    5. Praca silnika

    Nie bez znaczenia pozostaje także zweryfikowanie, czy silnik poprawnie działa zarówno na benzynie, jak i gazie. – Warto wiedzieć, że pojazd na LPG, w którym znajduje się uszkodzony układ zasilania benzyną, nie będzie prawidłowo pracował na gazie. W przypadku pracy silnika na LPG, należy upewnić się, czy nie pojawiają się problemy z przełączaniem zasilania benzynowego na gaz, czy podczas jazdy nie są odczuwalne szarpnięcia lub nieprawidłowości w pracy silnika, a także czy nie zapala się kontrolka „check engine”. Jeżeli wykryjemy nieprawidłowości w funkcjonowaniu silnika, powinniśmy udać się do warsztatu w celu zdiagnozowania pojazdu. Takie działanie z całą pewnością zaoszczędzi nam stresu i wydatków związanych z późniejszą naprawą samochodu” – mówi Marek Bezubik, Specjalista ds. Technicznych firmy AC S.A., producenta systemów LPG/CNG marki STAG.

    Podejmując decyzję o zakupie używanego auta na gaz, warto poprosić również sprzedającego o udostępnienie specyfikacji całego systemu LPG, dzięki czemu w przyszłości unikniemy trudności związanych z wymianą podzespołów na nowe.

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czasem lepiej samemu zlecić montaż

      Daniel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

      Kupując auto z zamontowaną instalacją LPG można się nieźle naciąć nawet mimo sprawdzenia jakby się wydawało wszystkiego. Ja ostatnio kupiłam auto bez lpg, zleciłem montaż instalacji Zavoli i tak...rozwiń całość

      Kupując auto z zamontowaną instalacją LPG można się nieźle naciąć nawet mimo sprawdzenia jakby się wydawało wszystkiego. Ja ostatnio kupiłam auto bez lpg, zleciłem montaż instalacji Zavoli i tak żeby nie wyszło zbyt drogo i jestem bardzo zadowolony. Auto sprawuje się bez zarzutu, instalacja również. Nie muszę dodatkowo wydawać na naprawy, wiem co i jak jest zamontowane, ile wtryski mają tak naprawdę "na liczniku". Już nie mówiąc o legalizacji butli i innych papierkowych sprawach. Moim zdaniem montaż samemu bardziej się opłaca niż kupno używanej instalacjizwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie zawsze...

      derko (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

      Trzeba uważać przy kupnie używanych samochodów z gazem: youtu.be/eZKh8ozdS6o

      PREMIERY

      SAMOCHODY UŻYWANE

      WARTO WIEDZIEĆ

      PRZEPISY

      PORADY

      Gry On Line - Zagraj Reklama