18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mysłowice: Do Jaworzna DTŚ dotrze za pięć lat? [INFOGRAFIKA]

Monika Chruścińska
Opis: Po lewej linią przerywaną odcinek w budowie, linia ciągła użytkowany odcinek, po prawej odcinki planowane
Opis: Po lewej linią przerywaną odcinek w budowie, linia ciągła użytkowany odcinek, po prawej odcinki planowane Infografika Marek Michalski
Władze Mysłowic, Jaworzna i Sosnowca podpiszą dziś porozumienie w sprawie przygotowania dokumentacji pod projekt budowy wschodniej części Drogowej Trasy Średnicowej, a dokładniej odcinków od Obrzeżnej Zachodniej w Mysłowicach do Sosnowca i Jaworzna. Na doprowadzenie DTŚ do węzła Jęzor w rejonie jaworznickiej obwodnicy dają sobie wstępnie czas do 2018 roku!

Mimo że w Jaworznie trasa jedynie połączy się z nową obwodnicą przy granicy z Sosnowcem i Mysłowicami, liderem projektu będzie właśnie tutejszy samorząd. Nowa droga połączy niewybudowany jeszcze węzeł Janów w Mysłowicach z węzłem 3 Maja lub S1 w Sosnowcu oraz Janów z węzłem Jęzor w Jaworznie. Koszt tego drugiego odcinka szacowany jest wstępnie na 100 mln zł i będzie przedłużeniem ul. Orląt Lwowskich i obwodnicy Dąbrowy Narodowej w Jaworzniew stronę Brzęczkowic w Mysłowicach.

ZOBACZ TAKŻE:
Budowa DTŚ w Gliwicach [ZOBACZ ZDJĘCIA LOTNICZE]

Trudniejszym przedsięwzięciem będzie wytyczenie odcinka mysłowicko-sosnowieckiego. Inwestycja zakłada gruntowną przebudowę istniejących dróg.

Miasta na przygotowanie dokumentacji przedprojektowej dają sobie czas do 2015 roku. Niezależnie od porozumienia, Mysłowice i Jaworzno zamierzają przygotować też dokumentację budowlaną dla odcinka od ul. Obrzeżnej Zachodniej do węzła Jęzor w Jaworznie. To odciążyłoby zakorkowane dzisiaj mocno centrum Mysłowic.

Urzędnikom zależy, aby już w 2015 roku starać się o zgodę na budowę i wnioskować o pieniądze unijne, a w 2016 przeprowadzić przetarg i w ciągu dwóch następnych lat wybudować drogę. Inwestycja ma szansę na dotację unijną.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Miarka się przebrała: Albo już czas na kolejną DTŚ albo... metro?

Samorząd województwa proponuje, by sfinansować budowę trasy w ramach kontraktu terytorialnego. Uznał projekt (DTŚ docelowo do Dąbrowy Górniczej) za drugą najpilniejszą inwestycję drogową w regionie. Pierwsza to budowa A1 Pyrzowice-Tuszyn.

Przypomnijmy, że rozbudowa DTŚ-ki w kierunku wschodnim podzielona została na dwa etapy. Część zagłębiowska ujęta została w drugim etapie. Pierwszy połączyć ma Katowice z Mysłowicami - od węzła Wilhelmina do Obrzeżnej Zachodniej. Projekt budowlany tego odcinka ma być gotowy jeszcze w tym roku. Czeka tylko na decyzję środowiskową. Koordynuje go urząd marszałkowski i znalazł się już na wstępnej liście projektów kluczowych woj. śląskiego do sfinansowania z nowych pieniędzy unijnych. Kosztować ma 300 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!