Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mysłowice, znów dobrze brzmiące, w kraju promują się... muzycznie

Monika Chruścińska-Dragan
Wojciech Król z nową płytą promującą Mysłowice
Wojciech Król z nową płytą promującą Mysłowice Arkadiusz Gola
Ruda Śląska przekonuje, że jest modna. W Radzionkowie ludzie noszą inwestorów w lektyce, a Mysłowice… dobrze brzmią. I na dowód tego wydały płytę.

Atut trzeba przyznać mają solidny. Dzięki zespołowi Myslovitz miasto zaistniało w świadomości całej Polski, nim jeszcze urzędnicy zdążyli pomyśleć o promowaniu gminy. Specjaliści od PR-u potwierdzają: pomysł może i ograny, ale dobry. Nawet Katowice nie mają takiego krążka!

Pierwszą składankę utworów rodzimych zespołów pod hasłem "Mysłowice dobrze brzmiące" urząd miasta wydał rok temu. Tegoroczna to kolejny krążek do kolekcji. Premiera odbędzie się dzisiaj. Tytuł nawiązuje bezpośrednio do hasła promocyjnego miasta z 2006 roku. Wtedy też debiutował w Mysłowi-cach słynny dziś na całą Europę Off Festival, a miasto zyskało przydomek Manchesteru nad Przemszą. Ubiegłoroczna płyta była pierwszą od kilku lat inicjatywą magistratu, nawiązującą do starego hasła. - Chcieliśmy pokazać nasze miasto z najlepszej strony. Mamy mnóstwo znakomitych artystów i zespołów i postanowiliśmy zebrać ich razem na jednej płycie - wyjaśnia Wojciech Król, dyrektor kancelarii prezydenta Mysłowic.

Pierwszy album ukazał się nakładem tysiąca sztuk. Krążki rozeszły się w kilka tygodni po premierze. Promocji towarzyszyła trasa koncertowa po całej Polsce, a nawet Anglii. Tegoroczna kompilacja - "Mysłowice dobrze brzmiące 2" - zniknie z półek zapewne jeszcze szybciej. Będzie bowiem za darmo.

Znajdzie się na niej 14 piosenek. Wśród nich utwory klasyków, jak Myslovitz, ale też coraz popularniejszych zespołów i debiutantów, jak Holly Blue czy Czary Mary Koszmary i Ćmy.

Pomysł wydania przez My-słowice płyty chwali też Rafał Czechowski z Imago Public Re-lations. - Wielu ludziom Mysło-wice kojarzą się właśnie - często wyłącznie - z zespołem Myslo-vitz, którego nazwa samoistnie promuje miasto - tłumaczy. - Jeśli dysponujemy marką o większej rozpoznawalności niż marka miasta, a jej wykorzystanie w promocji znajduje uzasadnienie, to taki przekaz może być skuteczny. Dlaczego więc nie promować Mysłowic jako miasta muzyków, zakładając, że to jest zbieżne z celami promocji? Mechanizm przeniesienia wizerunku jest znany i powszechnie stosowany, ale rzadziej w promocji regionów - mówi PR-owiec.

Ruda Śląska na finał swojej kampanii "Modna Ruda" ściągnęła do miasta Joannę Krupę. Radzionków zawojował swoimi pomysłowymi spotami. Jednym razem mieszkańcy nieśli inwestora ulicami miasta w lektyce, innym burmistrz Gabriel Tobor jeździł z urzędnikami na seg-wayach i brodził w bagnie z japońskim inwestorem. A wszystko w myśl hasła: "Inwestorów traktujemy po królewsku".

Zdaniem Czechowskiego, kluczem do udanej kampanii promocyjnej są precyzyjne założenia: kogo przyciągnąć i czym zachęcić. Sukces dopełnia dobry pomysł i konsekwencja.
Ważne jednak, aby nie przekombinować. Tak jak Jaworzno ze swoją aplikacją "Gdzie jest moja kupa?". - W zamyśle miała promować kanalizację i zachęcać mieszkańców do podłączenia się do niej. Wywołała jednak nienaturalnie duże zainteresowanie mediów, które prezentowały inicjatywę niekoniecznie w pozytywnym świetle. Na polu budowania zasięgu autorzy odnieśli niewątpliwie sukces, w pewnym momencie wszyscy mówili o aplikacji. W kwestii wizerunkowej… sukces był zdecydowanie bardziej wątpliwy - ocenia Czechowski.

Fakty

Mysłowice dobrze brzmią na płycie i na żywo. Dziś rozpoczynają się świętojańskie dni miasta. Trzydniowy maraton imprez rozpocznie właśnie koncert mysłowickich artystów, promujący drugi kompilacyjny album z cyklu "Mysłowice dobrze brzmiące". Na krążku jest 14 utworów, z czego 10 to premiery. Cztery spośród czternastu kapel - Myslovitz, Czary Mary Koszmary i Ćmy, Delons i Korbowód - wystąpią na żywo w parku Słupna. Początek - godz. 18, wstęp wolny. Bezpłatnie rozprowadzana będzie też kompilacyjna płyta.

Ruda Śląska modna jak nigdy.

Na finał swojej kampanii promocyjnej "Modna Ruda" miasto ściągnęło Joannę Krupę. Były też warsztaty fotograficzne, architektoniczne, malarskie, stylizacji i wizażu w niewykorzystywanej dotąd przestrzeni miasta i wybory twarzy Rudej Roku. Do konkursu zgłosiło się około 100 dziewczyn z całej Polski. Zwyciężyła Estera Brożek. W jury oceniającym uczestniczki znalazła się m.in. Joanna Krupa.

Kampania Radzionkowa na medal!

Kampania "Gmina Radzionków - miejsce moich inwestycji" została m.in. wyróżniona w 5. edycji konkursu Złote Formaty, nagrody Festiwalu Promocji Miast i Regionów. Złożyły się na nią m.in. klipy, które szybko stały się prawdziwym hitem. Na spotach burmistrz przemierza okolice na segwayu i przedziera się przez bagno. Innym razem inwestorzy - to ich miały przyciągnąć promocyjne 30-sekundowe filmiki - byli noszeni w lektykach.

Stare i nowe w jednym, czyli kalendarz na 760-lecie. Bytom wydał na swój tegoroczny jubileusz oryginalny kalendarz z obrazami stworzonymi z połączenia współczesnych zdjęć ze starymi pocztówkami. A to dopiero początek obchodów 760-lecia miasta. (MCH)


*Mundial 2014: Pełne składy wszystkich zespołów grających na Mundialu 2014
*2500 górników na bruk w Kompanii Węglowej. To tragedia!
*Basen Ruda w Rybniku najpiękniejszy w Polsce? ZOBACZ ZDJĘCIA
*Elementarz: Bezpłatny podręcznik POBIERZ PDF

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!