Serwis narciarski Serwis narciarski
    Ważne
    Beskid Sport Arena: nowa jakość w Szczyrku [ZDJĘCIA]

    Beskid Sport Arena: nowa jakość w Szczyrku [ZDJĘCIA]

    Zdjęcie autora materiału

    Łukasz Klimaniec

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Beskid Sport Arena w Szczyrku Biłej
    1/36
    przejdź do galerii

    Beskid Sport Arena w Szczyrku Biłej ©Łukasz Klimaniec/Dziennik Zachodni

    Na początku października rozpocznie się technologiczny rozruch Beskid Sport Arena – zapowiedział podczas Beskid Extreme Festiwal Maciej Błach, prezes zarządu Mosty Katowice, inwestora nowoczesnego ośrodka narciarskiego budowanego w Szczyrku Biłej. Ośrodek ruszy w grudniu tego roku.
    Beskid Sport Arena (BSA) to nowa jakość w Szczyrku. Choć wiele miejsca do tej pory poświęcano planowanym inwestycjom Słowaków z TMR w Czyrnej, to jednak ośrodek w Biłej budowany przez Mosty Katowice jest bliski ukończenia i imponuje nowościami, wykorzystanymi technologiami i atrakcjami dla narciarzy. W piątek 12 sierpnia w obiekcie zostały zamontowane 6-osobowe kanapy, dzięki czemu możliwy był test wybudowanego wyciągu. 6-osobowe kanapy są wyposażone w osłony wiatrowe i system podgrzewania siedzeń.

    - Beskid Sport Arena będzie w Szczyrku jednym z trzech ośrodków, najmniejszym obszarowo, ale chcemy, a aby był postrzegany jako obiekt bardzo dobry technicznie, zarówno dla słabo jeżdżących, jak również świetnie jeżdżących narciarzy. Przede wszystkim zależy nam, by ośrodek był bezpieczny – zaznacza Maciej Błach.

    Podczas sobotniego Beskid Extreme Festiwal właściciel ośrodka przedstawił stopień zaawansowania prac obiektu, który już w grudniu tego roku będzie czynny – śnieg na stoku już jest, zmagazynowany w wielkich magazynach śniegu, a system naśnieżania złożony z 30 stacjonarnych armatek śnieżnych sterowanych stacjami pogodowymi oraz dwóch wielkich zbiorników wodnych, jest w stanie szybko i perfekcyjnie przygotować trasy narciarskie.



    - Jeśli chodzi o stację dolną, czyli obiekt kubaturowa o wymiarach 50 x 25 metrów, na dzień dzisiejszy ten obiekt pod względem użytkowym, zarówno jeśli chodzi o kwestie technologiczne, jak i usługowe, czyli kasy, restauracja, wypożyczalnia, serwis, wszystkie prace są na poziomie 85 procent realizacji – mówi Błach. - Planujemy rozruchy technologiczne całego obiekty na początek października – zapowiedział.

    - Stacja górna na ten sezon 2016/17 zostanie oddana na etapie - wraz z całym przyziemiem, a więc pomieszczeniami technologicznymi, sanitariatami , przygotowaniem wody, gastronomią i szkółką. Stacja górna kolei jest już na ukończeniu, brakuje tylko osłony – przyznaje.

    Docelowo na górnej stacji znajdzie się także hotel i restauracja – te inwestycje zostały jednak przesunięte na 2017 rok. Do tego czasu narciarze będą mogli korzystać z centrum gastronomicznego na ok. 200 osób.

    Jak podkreślają w BSA obiekt został zaprojektowany z myślą o całorocznym uprawianiu sportu i turystyki. Letnimi atrakcjami będą trasa igelitowa dla narciarzy trasa rowerowa, ścianka wspinaczkowa oraz grawitacyjny tor saneczkowy. Igelit już jest montowany na stoku.

    - To nowoczesny produkt, który wprawdzie nie umożliwia jazdy na krawędzi, ale normalna jazda ślizgiem jest możliwa. Miałem okazję osobiście to przetestować – jeździ się bezproblemowo i bardzo przyjemnie – dodaje Maciej Błach.

    Zimą z kolei narciarze będą mieli do dyspozycji docelowo 6 tras. Flagową trasą jest trasa niebieska nr 1 o długości 1200 m, a jej atrakcją 50-metrowy tunel umożliwiający bezkolizyjny przejazd pod trasą nr 5. - Ten tunel wpisuje się w korektę przebiegu dróg leśnych – podkreśla Błach. - Jest uzgodniony z dyrekcją Lasów Państwowych. W sezonie letnim będzie służył, jako obiekt dla przejazdu składów wiozących drewno z jednej na drugą stronę ośrodka – dodaje właściciel ośrodka.

    Co ciekawe, trasa nr 5 jest typowo slalomową o nachyleniach dochodzących do 45 procent. Jej parametry umożliwiają uzyskanie homologacji FIS. Docelowo ośrodek będzie posiadał sześć tras narciarskich o łącznej 3,5 km i powierzchni 12 ha, a także sześć placów postojowych na 400 samochodów. Otwarcie Beskid Sport Arena w grudniu tego roku.

    *Przejmująca historia Macieja Cieśli. To o nim mówił papież Franciszek
    *Ale burza! Samochody zatopione przy M1 w Czeladzi ZDJĘCIA + WIDEO
    *Tylko szaleniec mógłby się rzucić na tego policjanta ZOBACZCIE ZDJĘCIA
    *Sprawdzony i prosty przepis na leczo SPRÓBUJ I SIĘ PRZEKONAJ
    *Najlepsze baseny w województwie śląskim [TOP 10 BASENÓW]
    *W pełni wyposażone mieszkanie w centrum Katowic może być Twoje! Dołącz do graczy loterii "Dziennika Zachodniego"

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      parkingi

      lolo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Jakoś trudno mi dostrzec parkingi w pobliżu stacji.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      na nic się zda nowoczesność....

      Władysław (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      Ośrodek gdy wejdzie do gry z razem największymi COS i TMR po zrobieniu wspólnego karnetu to przyciągnie wielu turystów, a działając samodzielnie nadal będzie małą stacyjką na uboczu dla narciarzy...rozwiń całość

      Ośrodek gdy wejdzie do gry z razem największymi COS i TMR po zrobieniu wspólnego karnetu to przyciągnie wielu turystów, a działając samodzielnie nadal będzie małą stacyjką na uboczu dla narciarzy na jednodniowe niedzielne wypady.... Wnosek: wspólny sukces z największymi lub mała stacyjka na uboczuzwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ośrodek się obroni

      Michał (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

      Tylko TMR i COS nie idą w nowoczesność.
      Więc ośrodek ruszy i przyciągnie tłumy w momencie kiedy COS i TMR będą stali.
      Do tego nie potrzeba wspólnego karnetu.
      A jak wspólny karnet, to tylko na...rozwiń całość

      Tylko TMR i COS nie idą w nowoczesność.
      Więc ośrodek ruszy i przyciągnie tłumy w momencie kiedy COS i TMR będą stali.
      Do tego nie potrzeba wspólnego karnetu.
      A jak wspólny karnet, to tylko na odpowiednich warunkach, które są korzystne dla wszystkich, szczególnie dla mniejszej stacji.zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Gry On Line - Zagraj Reklama

      Najczęściej czytane