Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nerwy, klaksony i wyzwiska. W Bytomiu nowa organizacja ruchu ul. Miarki wkurza mieszkańców

Szymon Bijak
Szymon Bijak
Nowa organizacji ruchu na ul. Miarki w Bytomiu. Mieszkańcy nie są zadowoleni ze zmian
Nowa organizacji ruchu na ul. Miarki w Bytomiu. Mieszkańcy nie są zadowoleni ze zmian UM Bytom
Od kilku dni na ul. Miarki w Bytomiu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Została ona wprowadzona, na razie, testowo - na okres półtora miesiąca. Co o tej zmianie sądzą nasi czytelnicy? Postanowiliśmy ich o to zapytać i większość nie podchodzi do niej pozytywnie.

Bytom i nowa organizacja ruchu na ul. Miarki. Jak na zmiany zareagowali nasi czytelnicy?

W połowie września zakończyły się prace na ul. Miarki w Bytomiu związane z wprowadzeniem w pełni nowej organizacji ruchu. Miejski Zarząd Dróg i Mostów usunął część znaków drogowych i zamontował nowe znaki pionowe. Zmiany będą obowiązywały przez najbliższe półtora miesiąca.

ZOBACZCIE ZDJĘCIA

- Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu pozwoli nam przetestować zaproponowane przez urbanistów i inżynierów ruchu rozwiązania i poddać je badaniom oraz ocenie mieszkańców. Dzięki temu dowiemy się, co o zmianach sądzą użytkownicy drogi zanim wprowadzimy docelowe rozwiązania - podkreśla prezydent Mariusz Wołosz.

Przypomnijmy, że celem zmian na ul. Miarki jest poprawa bezpieczeństwa i uspokojenie ruchu. Na te aspekty - podczas konsultacji społecznych - mocno narzekali mieszkańcy tej ulicy.

Nie przeocz

Na ul. Miarki zawężono jezdnię z dwóch do jednego pasa - na odcinku od gmachu poczty do budynku przy ul. Miarki 54. Odcinek dwupasmowy zostawiono natomiast na początku (od skrzyżowania z pl. Wolskiego i ul. Jagiellońską do gmachu poczty) i na końcu (od budynku nr 54 do rozplotu jezdni w kierunkach na Kraków i Katowice) drogi.

Wzdłuż prawie całej ul. Miarki poprowadzona została natomiast ścieżka rowerowa. Biegnie ona północną częścią jezdni z wyjątkiem krótkiego fragmentu w sąsiedztwie skrzyżowania z ul. Matejki, gdzie dopuszczony jest ruch rowerowy na chodniku. Miejsca parkingowe zostały przeniesione z kolei na jezdnię, aby piesi mogli czuć się komfortowo.

Temat ul. Miarki w ostatnich dniach niewątpliwie bardzo elektryzuje mieszkańców Bytomia. Dlatego też postanowiliśmy zapytać naszych czytelników, jak oceniają zmiany na jednej z najbardziej ruchliwych ulic w mieście. Otrzymaliśmy mnóstwo komentarzy (pojawiło się ich ponad 100) - większość z nich ma wydźwięk negatywny. Sporemu grona osób nowa organizacja - delikatnie rzecz ujmując - się nie spodobała.

- Wydaje mi się, że to najgłupszy pomysł na jaki można było wpaść. Współczuje jazdy w godzinach szczytu... Nerwy, klaksony, wyzwiska i smród spalin... A miało być ciszej. Wystarczyła sygnalizacja świetlna, bo faktycznie jadąc rano słońce mocno oślepia i nie widać czy pieszy chce przejść albo już nie jest na pasach - napisała pani Iza.

- Moim zdaniem zbyt pochopnie podjęta decyzja katastrofalna w skutkach komunikacyjnych - dodał pan Tomasz.

- Jazda może pół biedy, ale włączenie się do ruchu z Rostka czy Moniuszki to już czekanie na uprzejmość kierowców, a to dla niektórych słowo obce - to z kolei opinia pani Justyny.

- Jeśli ludzie mają pretensje że jest głośno i są wyścigi na tym odcinku to zamiast zwężenia lepiej zostawić dwa pasy dla płynnego ruchu i wstawić odcinkowy pomiar prędkości - zauważa pan Mariusz.

- Proponuję ustawić progi zwalniające przed każdym przejściem dla pieszych, tak jak i skrzyżowaniem dla włączających się do ruchu. To jest jedyne najlepsze i najtańsze rozwiązanie dla tej drogi. Ruch będzie płynny i nikt nie będzie poszkodowany - dodaje pan Andrzej.

Nową organizację ruchu opracował zespół Metropolitalnej Szkoły Prototypowania prowadzonej przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Wprowadzone zmiany są efektem badań ruchu (które były prowadzone wiosną) oraz szerokich konsultacji z mieszkańcami przeprowadzonych w czerwcu tego roku.

Musisz to wiedzieć

Jak wykazały badania, ulicę Miarki pokonuje dziennie ok. 14 tys. pojazdów - nie tylko te osobowe, ale również dostawcze, ciężarowe i autobusy. Skąd taka liczba? Odpowiedź jest prosta: kierowcy w większości wybierają jazdę śródmiejską ulicą, zamiast jazdy obwodnicą Bytomia, która pozwala ominąć centrum.

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera