Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie będzie showroomów w niedziele z zakazem handlu w sklepach Reserved, Mohito, Cropp czy SinSay. LPP inwestuje za to w sprzedaż online

Katarzyna Pachelska
Sklepy marki Reserved nie będą się przekształcać w showroomy w niedziele z zakazem handlu
Sklepy marki Reserved nie będą się przekształcać w showroomy w niedziele z zakazem handlu Szymon Starnawski /Polska Press
Zakaz handlu w niektóre niedziele od 1 marca 2018 r. Pierwsza niedziela bez handlu przypada na 11 marca, kolejna - tydzień później, 18 marca. W niedziele bez handlu dozwolona jest jednak sprzedaż prowadzona przez internet. Jednak pomysł, by sklepy funkcjonowały w niedziele bez handlu jako showroomy, raczej nie ma szans na realizację. Największa w Polsce sieć odzieżowa - LPP - zapowiada, że jej sklepy nie będą tak funkcjonować.

Zgodnie z ustawą o ograniczeniu handlu w niektóre niedziele, zakaz handlu w 2018 r. będzie obowiązywał w drugą i trzecią niedzielę miesiąca. Pierwsza niedziela bez handlu przypada 11 marca 2018 r., kolejna - 18 marca. W kwietniu 2018 r. zakupy zrobimy tylko w jedną niedzielę - 29.04, bo 1.04 przypada Wielkanoc.

W związku z tym, że w niedziele bez handlu można dokonywać zakupów online, w sklepach internetowych, pojawiła się plotka, że sklepy będą mogły funkcjonować na zasadzie showroomów, czyli miejsc, gdzie można pooglądać produkty, np. odzież, przymierzyć, ale nie kupić bezpośrednio w kasie, ale zamówić za pomocą paneli samoobsługowych, które staną w sklepach.

Jednak pomysł z showroomami nie będzie realizowany przez największą w Polsce firmę handlującą odzieżą - LPP, która prowadzi sklepy pod markami Reserved, Mohito, Cropp, House i SinSay.

- Na chwilę obecną nie przewidujemy dodatkowych działań w związku z zakazem handlu w niedzielę. - Pierwsze miesiące poświęcimy na analizę, aby przekonać się czy i jakie efekty przyniesie ta zmiana - rozwiewa wątpliwości Sławomir Łoboda, wiceprezes polskiej firmy odzieżowej LPP.

- Natomiast od dłuższego czasu inwestujemy mocno w e-commerce, nie tylko pod względem technologicznym, ale także logistycznym. W tej chwili nasze sklepy internetowe są dostępne w 11 krajach, natomiast w tym roku planujemy zadebiutować na 5 kolejnych rynkach. Otworzyliśmy też dedykowane magazyny, jeden w Strykowie, drugi pod Moskwą właśnie w celu usprawnienia obsługi logistycznej sprzedaży internetowej - dodaje Sławomir Łoboda.

- Zdajemy sobie sprawę, że wprowadzenie zakazu handlu w niedziele może przynieść dwojakie skutki. Część klientów zmieni swoje nawyki zakupowe i przeniesie je na inne dni tygodnia. Część prawdopodobnie zdecyduje się na zakupy w kanale online. W przypadku tej drugiej ewentualności, jestem przekonany, że nasza infrastruktura e-commerce jest gotowa na taką zmianę. Pracujemy również intensywnie nad zaprojektowaniem najbardziej atrakcyjnej kolekcji dla klientów oraz poprawą efektywności naszych sklepów stacjonarnych, wiedząc, że wprowadzone regulacje prawne, mogą zwiększyć intensywność zakupów w inne dni tygodnia. Zależy nam na tym, aby wydajność naszej sieci stacjonarnej, ale również jakość obsługi w niej zaspokoiła potrzeby tych klientów, którzy szukać będą alternatywy na rynku - wyjaśnia Łoboda.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego TYDZIEŃ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo