Na terenie województwa śląskiego znajdują się obecnie cztery miejsca, gdzie wprowadzono tzw. odcinkowy pomiar prędkości.
Odcinkowy pomiar prędkości w 4 miejscach
Na trasie Wilcza - Nieborowice (powiat gliwicki) tylko w pierwszym kwartale tego roku zarejestrowano 33 przypadki łamania przepisów ruchu drogowego, 340 w Tarnowskich Górach, a 270 w jednej z lokalizacji w Gorzycach, gdzie system działa w dwóch miejscach.
Policjanci z katowickiej drogówki wskazali, że specjalne urządzenia powinny zostać zamontowane również na DTŚ na pograniczu Katowic i Chorzowa.
Wniosek poparto statystykami, bowiem w ciągu trzech lat zginęły tam 2 osoby, a 16 zostało rannych. Zmieniono już nawet organizację ruchu, wprowadzając ograniczenie prędkości do 80 kilometrów na godzinę na odcinku 1300 metrów, a opinia Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego jest pozytywna.
- Z naszej strony dopełniliśmy wszystkich formalności. Takie urządzenia na tym odcinku są potrzebne - podkreśla st. asp. Jacek Prokop z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Katowicach.
Ustaliliśmy jednak, że nie ma stuprocentowej pewności, że odcinkowy pomiar prędkości zostanie wprowadzony na DTŚ w Katowicach.
- Jeśli chodzi o wnioski policji, stowarzyszeń czy samorządów z całego kraju, to mamy ich blisko 2 tysiące - podkreśla Wojciech Król z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.
- Gdzie w takim razie zostaną zamontowane urządzenia? Podstawowym kryterium będzie stan bezpieczeństwa ruchu drogowego na danym odcinku lub w danym punkcie pomiarowym. W tej chwili rzeczywiście przygotowujemy się do realizacji nowego projektu, ale znajduje się on jeszcze na etapie uzgodnień w Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Nie wiemy, ile będzie tych urządzeń i przede wszystkim, czy będą to urządzenia stacjonarne, czy odcinkowe - zaznacza Wojciech Król.
Dodaje, że jeśli zostanie przekazane na ten cel dofinansowanie z Unii Europejskiej, a umowa zostanie podpisana, to dojdzie do ponownej weryfikacji wszystkich złożonych do tej pory wniosków.
- To, że wniosek otrzymał pozytywną opinię, wskazuje tylko na to, że stan bezpieczeństwa w tym miejscu przemawia za tym, by zainstalować tam urządzenie - podkreśla Wojciech Król.
Co ważne, decyzje dotyczące poszczególnych lokalizacji nie zapadną tylko na podstawie statystyk, ale głównie w oparciu o badania bezpieczeństwa ruchu drogowego przeprowadzone przez GITD.
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Mazda Mirai Motors Challange 2018
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?