Konsorcjum firm Mostostal Warszawa SA, Acciona Construcciion S. A Infrastructuras SA z Hiszpanii złożyło najtańszą ofertę w przetargu na budowę drugiej jezdni drogi S1 od węzła Podwarpie do lotniska w Pyrzowicach. Dziś otwarto oferty przetargowe. Oferta wspomnianej firmy opiewała na kwotę 76 mln 800 tys. 767 zł i 88 groszy. Najwyższą ofertę z kolei złożyło konsorcjum firm Trakcja PRKiL SA z Warszawy, Comsa SA (Hiszpania), Akcine Bendrove „Kauno Tiltai (Litwa) oraz Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z oo (Białystok) - konsorcjum wyceniło wykonanie tej inwestycji na 117 mln. 785 tys. 981 zł i 34 gr.
CZYTAJCIE TEŻ:
Budowa S1: będzie decyzja środowiskowa na tzw. obejście Węgierskiej Górki
S1: Będzie przetarg na wykonanie koncepcji programowej prawie 40 km tej trasy
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad miała na tę inwestycje przeznaczonych 161 mln 255 tys. 474 zł i 83 gr. Wszystko wskazuje więc na to, że może zaoszczędzić nawet połowę tej kwoty.
Najtańsza nie znaczy najlepsza
Otwarcie ofert nie oznacza jednak końca całej procedury.
- Nie zawsze najtańsza oferta oznacza najkorzystniejszą - mówi Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.
Najkorzystniejsza oferta wybrana zostanie na podstawie trzech kryteriów: ceny, terminu realizacji i okresu gwarancji. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiającej stosować będzie następujące kryteria: cena– waga 90 proc., termin realizacji – waga 5 proc. i okres gwarancji jakości – waga 5 proc.
Po wyborze najkorzystniejszej oferty całe postępowanie zostanie przekazane do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do kontroli. Po pozytywnym wyniku kontroli, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą.
Zamówienie przewidziano do realizacji w formule „Buduj”. Budowa tego odcinka S1 finansowana będzie ze środków pochodzących z Krajowego Funduszu Drogowego.
Przypominamy, że w latach 2005 – 2006 zrealizowano jednojezdniowy odcinek S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913 stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach, natomiast w latach 2010 – 2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.
CZYTAJCIE DALEJ NA NASTĘPNEJ STRONIE
Droga ekspresowa S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jak również w europejskim korytarzu transportowym.
Oferty złożyło w sumie 16 firm. Oprócz ceny brano pod uwagę również okres gwarancji, który większość oferentów określiła na 10 lat (w jednym przypadku było to 8 lat) i termin wykonania (w większości 20 miesięcy i w jednym przypadku 24 miesiące).
Inwestycja będzie polegać na budowie drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie wraz z budową obiektów inżynierskich (wiadukty, most), urządzeń ochrony środowiska, urządzeń związanych z drogą (odwodnienie, oświetlenie drogowe) oraz przebudową istniejącej infrastruktury technicznej. Długość odcinka objętego zamówieniem - 9,722 km.
CZYTAJCIE TEŻ:
W czwartek poznamy wykonawcę rozbudowy S1 od Podwarpia do lotniska. Będzie dwupasmówka
Wszystko wskazuje na to, że w ciągu 20 miesięcy na S1 od Podwarpia do lotniska w Pyrzowicach powstanie druga jezdnia – mająca dwa pasy z pasem awaryjnym, pięć wiaduktów i jeden most, a budowa z pewnością rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Obecnie S1 na tym odcinku jest drogą jednojezdniową. Z tego powodu, ponieważ trasa od Podwarpia z dwupasmowej zwęża się do jednego pasa w każdym kierunku, często dochodzi tu do wypadków. Przetarg na tę inwestycję ogłoszono w 2015 roku.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?