Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Internet Bezpłatny kurs www.internetowerewolucje.pl dla małych i średnich firm

Tomasz Nowak
Wykorzystać siłę internetu.

Anna Skórzyńska wraz ze wspólnikiem prowadzi firmę produkującą szumiące misie, ułatwiające zasypianie noworodkom i niemowlętom. Szumisie stały się hitem sprzedaży w internecie. Jak mówi, wiedziała, że ma potencjalnie dobry produkt, ale nie wiedziała, jak dotrzeć z nim do klientów w Polsce i poza jej granicami.

Swoją działalność Anna Skórzyńska rozpoczęła w czerwcu 2015 r. – Zanim założyłam firmę, byłam dziennikarką i nie miałam żadnego doświadczenia w biznesie. Mój pomysł na firmę pojawił się podczas urlopu macierzyńskiego. Byłam młodą mamą i spędzałam wiele godzin przy łóżku dziecka z włączoną suszarką do włosów. Ten dźwięk działał na dziecko kojąco, pomagając mu zasnąć – opowiada.

Dla osób, które nie mają dziecka, może to brzmieć dziwnie, ale ten dźwięk wiele maluchów uspokaja. Siedziałam więc i myślałam, czym można zastąpić tę suszarkę. I tak narodził się pomysł na szumiące misie. Sam mechanizm szumiący przygotowała firma z Warszawy, a projekt wizualny jest autorstwa Joanny Wol-szczak-Uścińskiej. Pomysłoda-wcy zainwestowali w projekt własne pieniądze, nie starali się o dodatkowe dotacje.

Siła Internetu
Firma najpierw zdecydowała się na sprzedaż produktu w swoim sklepie internetowym, dlatego Ania Skórzyńska zaczęła poszukiwać sposobu na efektywne prowadzenie biznesu w sieci. Jesienią 2015 r. dowiedziała się od znajomej, że Google oferuje szkolenia, które pomagają rozwijać umiejętności cyfrowe.

– Koleżanka podesłała mi link do strony internetowerewolucje.pl. Spróbowałam najpierw z ciekawości. Zobaczyłam listę tematów, z których można się podszkolić, i jakie to jest proste, wciągnęło mnie to i skorzystałam z kilku kursów – mówi. – Dzięki temu dowiedziałam się, jak skutecznie promować produkt w internecie, poznałam wiele narzędzi do tej pory dla mnie nieznanych – ocenia Anna Skórzyńska.

Nie trzeba nigdzie jechać, nic płacić
By skorzystać z kursów, wystarczy zarejestrować się na stronie www.internetowerewolucje.pl. Pani Ania najwięcej korzyści wyniosła ze szkolenia z Google Analytics. To bezpłatne internetowe narzędzie do analizy statystyk serwisów WWW. Pozwala na generowanie ok. 80 rodzajów raportów, zawierających dane dotyczące ruchu internetowego. To dla młodej bizneswoman bardzo ważne narzędzie, które np. daje wiedzę o tym, skąd użytkownicy odwiedzają jej sklep internetowy. – Dzięki temu można lepiej i skuteczniej zarządzać biznesem – mówi.

Korzystając z innych kursów, pani Ania poznała kampanie online i dowiedziała się, jak można promować firmę w wyszukiwarce internetowej, np. według dowolnych słów kluczowych, istotnych dla firmy. – Znając zasadę działania kampanii internetowych mogłam od razu zacząć sprzedawać produkty. Bez tego znalezienie mojego misia w wyszukiwarce internetowej, a co za tym idzie jego sprzedaż, byłaby dużo trudniejsza – przyznaje. Pani Ania prowadzi profil firmy w serwisach społeczno-ściowych. Jest obecna na Facebooku i tam również buduje swój kontakt z klientami.

Internet pomaga wejść na nowe rynki
Internetowe szkolenia zainspirowały współwłaścicielkę firmy do wyjścia ze swoim produktem do klientów za granicę. – Warto spróbować, bo to jest proste. Przecież nie trzeba mieć magazynów za granicą. Wystarczą domeny w danym kraju. Na kursach dowiedziała się, jak takie strony uruchomić. Strona internetowa sklepu jest także po angielsku, a produkt jest eksportowany m.in. do Niemiec, Litwy, Łotwy i Estonii.

Dzisiaj słynne już Szumisie przygotowuje w szwalni około 20 osób. W biurze zatrudnionych jest pięciu pracowników. Management to Anna Skó-rzyńska i Marcin Gawroński, wspólnik w interesie.

Oczywiście Szumisie są sprzedawane także w sklepach tradycyjnych w całej Polsce. Niedługo powstanie taki sklep w Warszawie.

Anna Skórzyńska jest przykładem, że wystarczy chcieć, by osiągnąć sukces. – Z miesiąca na miesiąc się rozwijamy i dajemy zatrudnienie kolejnym osobom, choćby w firmach produkujących na nasze potrzeby – zapewnia.

Zdaniem Anny Skórzyńskiej udział w Internetowych Rewolucjach pozwolił jej też inaczej spojrzeć na sam internet, na jego potencjał. – Z tych szkoleń mogą skorzystać przedsiębiorcy planujący sprzedaż usług w internecie lub za pomocą internetu. Ważną rzeczą jest sama świadomość, jaką potęgą w tej chwili jest umiejętne poruszanie się po sieci.

Sukces firmy Szumisie może być przykładem dla innych przedsiębiorstw, jak mogą się rozwijać, lub też inspiracją dla myślących dopiero o własnym biznesie. Korzystanie z narzędzi internetowych, w tym kampanii online, pozwala zaangażować minimalne środki, co w porównaniu z kosztami konwencjonalnej kampanii reklamowej ma niebagatelne znaczenie – szczególnie właśnie w przypadku młodych firm, które wkraczają na rynek.

Zamiast bez sensu surfować w sieci...
Współwłaścicielka firmy Szumisie zachęca do świadomego korzystania z internetu, bo jej zdaniem zbyt często jesteśmy biernymi jego użytkownikami. Zwraca też uwagę na wymierne korzyści płynące ze szkolenia na platformie.

– Internetowerewolucje.pl pozwalają uporządkować wiedzę o sieci. W przyszłości może to zaprocentować. Nabywa się cyfrowe umiejętności, które mogą się przydać, np. jak zadbać o obecność firmy w internecie, jak wykorzystać siłę analityki czy określić potencjał zagranicznych rynków, a także jak sprawnie rozpocząć przygodę z e-commerce, jak wykorzystać sieci społecznościowe do promowania swoich produktów. Szkolenie otwiera nowe horyzonty, czasami pokazuje drogę. Warto znaleźć do tego motywację – podsumowuje Anna Skórzyńska.

Jak jednak zaznacza, sukces w biznesie nie przysłania rzeczy dla niej ważnych. – Staram się pracować tak, by jak najwięcej czasu mieć dla swoich bliskich.

www.internetowerewolucje.pl
– bezpłatne kursy dla przedsiębiorców

- Wystarczy zarejestrować się na stronie www.internetowerewolucje.pl,
aby uzyskać dostęp do bezpłatnych kursów

- Na platformie udostępnione są między innymi materiały wideo, w których eksperci w prosty sposób objaśniają, jak wykorzystać internet do tego, by zwiększyć obroty swojej firmy i zdobyć więcej klientów

- Platforma pozwala na indywidualne dopasowanie tematyki szkoleń w zależności od stopnia wiedzy użytkownika. Zawiera treści zarówno dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie internetu jak i dla tych, którzy posiadają już pewne umiejętności

- Po przejściu i zaliczeniu wszystkich etapów nauki otrzymuje się certyfikat ukończenia kursu sygnowany przez Google i IAB Europe.

Anna Skórzyńska ze swoimi ukochanymi zabawkami, które stały się hitem sprzedaży w internecie.

Partnerem cyklu jest Google, organizator programu edukacyjnego Internetowe Rewolucje www.internetowerewolucje.pl lub g.co/InternetoweRewolucje

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera