Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Płatne torebki w Netto. Sieć handlowa Netto wprowadza kaucję za reklamówki. Sklepy Netto chcą walczyć z plastikiem opłatą zwrotną

AZ
Sieć Netto zamierza wprowadzić płatne reklamówki
Sieć Netto zamierza wprowadzić płatne reklamówki arc.
Płatne reklamówki w Netto. Rewolucyjne rozwiązanie testować będzie sieć sklepów Netto. To pierwsza sieć handlowa, która przetestuje w swoich sklepach kaucje za torebki foliowe. Eksperyment prowadzony jest w Danii, a gdy przyniesie spodziewane rezultaty, rozwiązanie wprowadzone będzie także w Polsce.

Płatne torby w Netto

Od 16 kwietnia we wszystkich sklepach Netto na wyspie Fionia specjalnie zaprojektowane torebki będą wydawane za pobraniem opłaty zwrotnej. Zyski z systemu kaucji będą przekazywane WWF Dania na realizację ogromnego przedsięwzięcia, jakim jest eliminowanie plastiku ze środowiska oraz ograniczanie zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi w Danii i zagranicą.

Kaucje za reklamówki w Netto

Celem tej nowatorskiej inicjatywy sieci Netto jest jest ograniczenie negatywnego wpływu plastikowych odpadów na środowisko. W ramach prowadzonych w tym celu działań, właściciel sieci wraz z z organizacją ekologiczną WWF Dania, chce dbać o to,by by jak najwięcej tworzyw sztucznych trafiało do recyklingu, ale także zbierać plastik, który już trafił do środowiska naturalnego. Jeżeli program w Danii zakończy się sukcesem, będzie stopniowo wprowadzany również w innych krajach, także w Polsce.

- Z plastikiem trzeba się mądrze obchodzić i nie można dopuścić do tego, by zaśmiecał przyrodę. Wraz z WWF stopniowo wycofamy się ze stosowania jednorazowych elementów plastikowych w naszych produktach, będziemy poddawali recyklingowi wszystkie tworzywa sztuczne wykorzystywane przy transporcie towarów oraz wprowadzimy takie opakowania produktów sprzedawanych pod własnymi markami, które w 100 proc. będą nadawały się do recyklingu - mówi Per Bank, prezes Dansk Supermarked Group.

Jaka będzie opłata?

W sklepach pojawią się specjalnie zaprojektowane torby, za które klient podczas zakupów będzie wpłacał kaucję. W okresie testowym klienci będą płacić 50 ore za każdą kupioną torebkę. Torebki można będzie później zwracać w kasie, w zamian klient otrzyma zwrot 1 koronę duńską. Różnicę pokrywać będzie Netto. Jeżeli klient nie odda torebki, Netto przekaże zysk z kaucji WWF Dania, z którym Dansk Supermarked Group i Netto współpracują w ramach partnerskiego przedsięwzięcia dotyczącego tworzyw sztucznych.

- W ten sposób przeciwstawiamy się narastającemu problemowi zaśmiecania przyrody plastikiem i zapewnimy wielokrotne wykorzystanie torebek, zamiast wyrzucania ich do śmieci po pierwszym użyciu - mówi Michael Løve, dyrektor Netto International.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty