Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polska Grupa Górnicza sprzedała 1,5 miliona ton węgla przez e-sklep w 2022 roku. "Sklep dokonał rewolucyjnych zmian na rynku węgla w Polsce"

Piotr Chrobok
Piotr Chrobok
E-sklep PGG funkcjonuje od 2020 roku. Wiele osób zaczęło jednak z niego korzystać w roku 2022.
E-sklep PGG funkcjonuje od 2020 roku. Wiele osób zaczęło jednak z niego korzystać w roku 2022. arc.
W zeszłym roku w sklepie internetowym Polskiej Grupy Górniczej S.A. sprzedaliśmy 1,5 miliona ton węgla do blisko pół miliona gospodarstw domowych - podsumowuje wszystkie dokonane zakupy w swoim e-sklepie, górnicze przedsiębiorstwo. Jak wskazują jego władze, internetowy sklep zrewolucjonizował polski rynek węgla.

Polska Grupa Górnicza sprzedała 1,5 miliona ton węgla przez e-sklep w 2022 roku. "Sklep dokonał rewolucyjnych zmian na rynku węgla w Polsce"

Internetowy sklep Polskiej Grupy Górniczej, za pośrednictwem którego można było zaopatrzyć się w węgiel znalazł się w ubiegłym roku na ustach niemal wszystkich, którzy próbowali tej - jak wskazywali - trudnej sztuki dokonać. Kupno opału poprzez e-sklep spółki wymagało spędzenia wielu godzin przed komputerem, a i tak wiele osób odchodziło z kwitkiem. Na PGG spadały gromy oburzonych osób.

Dziś w górniczym przedsiębiorstwie zapewniają już jednak, że takie sytuacje nie będą miały miejsca, ponieważ internetowy zakup węgla od PGG został usprawniony, a sam sklep przyczynił się do rewolucji na krajowym rynku węgla. W spółce biją się jednak w piersi i mówią, że nie wszystko było idealnie, bo skala zainteresowania zakupem opału w nim przerosła najśmielsze oczekiwania.

- Sklep przeżywał oblężenie, były dni kiedy do sklepu jednorazowo logowało się ponad 2 miliony klientów. Na półkę trafiało nawet 100 tysięcy ton węgla dziennie i w ciągu kilku minut cały towar był już sprzedany - przypomina Jolanta Smołka, dyrektor Biura Sprzedaży Węgla Opałowego PGG S.A. - W jednym momencie nawet 150 tysięcy klientów próbowało kupić węgiel - wtóruje jej Jacek, Główny Inżynier do Spraw Rozwoju i Strategii IT.

Jak przyznają w Polskiej Grupie Górniczej, ostatecznie działanie internetowego sklepu udało się znacząco poprawić. A dowodem na to mają być liczby.

- W zeszłym roku w sklepie internetowym Polskiej Grupy Górniczej S.A. sprzedaliśmy 1,5 miliona ton węgla do blisko pół miliona gospodarstw domowych - wylicza Jacek Szutt.

PGG: "E-sklep był ciągle ulepszany"

W PGG przekonują, że było to możliwe dzięki wysiłkom jej pracowników, zatrudnianych w Biurze Sprzedaży, Biurze Zakupów, a także w Zakładzie Informatyki i Telekomunikacji przedsiębiorstwa. Ci mieli w zasadzie nieustannie działać nad jego lepszym działaniem.

- To był wyścig z czasem, ogromne wyzwanie. Pracowaliśmy 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę - zaznacza Jolanta Smołka, dodając, że prace nad usprawnieniem funkcjonowania sklepu toczyły się równolegle do prowadzonej w nim sprzedaży.

Wśród zmian, które w największym stopniu miały wpłynąć na sprawne korzystanie z e-sklepu PGG, przedstawiciele spółki wymieniają między innymi wprowadzenie zabezpieczeń pod kątem logowania na stronę internetową sklepu, które wprowadzono przy użyciu węzła krajowego.

- Węzeł krajowy login.gov.pl służy w zasadzie do identyfikacji użytkowników systemów administracji krajowej i administracji samorządowej a nie firm komercyjnych, natomiast my otrzymaliśmy taką zgodę. Polska Grupa Górnicza S.A. jako pierwsza firma taką integrację przeprowadziła - mówi Jacek Szutt, dodając, że dzięki temu wyeliminowano ataki hakerskie na e-sklep.

Nie bez znaczenia miała być też jednak poprawa komunikacji na linii klienci e-sklepu i osoby, które nim zarządzają. - Klient może skontaktować się z nami za pośrednictwem infolinii, zintegrowanego z kontem w sklepie formularzem kontaktowym i w dogodnym momencie może również skorzystać z automatycznych narzędzi obsługi chatbota oraz voicebota. Sklep posiada również fanpage PGG - polski węgiel prosto od producenta, który równie chętnie jest wykorzystywany do komunikacji z nami - wymienia Jolanta Smołka.

PGG rewolucją nazywa wprowadzenie Kwalifikowanych Dostawców Węgla

Dzieła rewolucji, na którą wskazują w Polskiej Grupie Górniczej miało dokonać natomiast wprowadzenie sieci Kwalifikowanych Dostawców Węgla, dzięki niemu osoby, które opalają swoje domy węglem, mają mieć gwarancję, że na pewno zaopatrują się oni w węgiel z kopalń PGG, a - jak zauważają w spółce - takiej gwarancji mieli nie mieć, kupując go na składach i to pomimo zapewnień sprzedawców. - Teraz kupujący w naszym sklepie mają pewność, że jest to Polski węgiel, produkowany w kopalniach PGG S.A. - zaznacza Jacek Szutt.

Ponadto sieć KDW ma być także ułatwieniem dla osób, dla których zakup węgla przez internet stanowił przeszkodę. - Jeśli ktoś ma problem z dostępem do sieci czy komputera, a chce zakupić węgiel w naszym sklepie to wystarczy, że uda się na skład KDW, gdzie otrzyma fachową pomoc w zakupie węgla, KDW w tej chwili taką usługę świadczą dla naszych klientów - informuje Jolanta Smołka.

Będą kolejne zmiany w e-sklepie PGG. Nowe rozwiązania mają być korzystne dla klientów

Jednocześnie - jak zapewniają w PGG - e-sklep spółki ma przechodzić kolejne zmiany. Mają one nastąpić już jesienią i być kolejnym ułatwieniem dla klientów. Jak na razie w przedsiębiorstwie nie mówią jednak głośno, o jakie zmiany chodzi.

Pewne jest natomiast, że w internetowym sklepie będą obowiązywały promocje, również mające być swego rodzaju ułatwieniem.

- Kupujący mogą w czasie wakacji skorzystać z atrakcyjnych ofert. Jedną z nich jest promocja "Drugie Tyle Węgla", w której przy drugim zamówieniu każda tona węgla jest o 400 złotych tańsza. W sklepie można obecnie kupić także węgiel gruby w niższej, atrakcyjnej cenie z darmową dostawą do wybranego składu KDW - słyszymy od przedstawicieli PGG.

Minister Wesoły: "Mam nadzieję, że to narzędzie i wprowadzone promocje, te elementy złożą się na to, że Polacy będą się mogli zaopatrywać się w polski węgiel przed zimą"

Za usprawnienie procesu sprzedaży, Polską Grupę Górniczą chwali Marek Wesoły, wiceminister, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych. Jak podkreśla, spółka bardzo dobrze wywiązała się ze swojego zadania.

- Praca owocuje, sieć KDW zadziałała, przez system można dużo "przepuścić" bardzo dużo klientów. Mam nadzieję, że to narzędzie i wprowadzone promocje, te elementy złożą się na to, że Polacy będą się mogli zaopatrywać się w węgiel przed zimą - komentuje Marek Wesoły, przyznając, że co szczególnie ważne w sklepie PGG mogą oni kupować polski węgiel.

- Wymagania w umowach są takie, żeby to był węgiel z polskich kopalń. Osoby, które go kupują mogą być tego pewne - zapewnia sekretarz stanu w MAP.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera