DTŚ Katowice nadzoruje remont "zakopianki". Na trasie S7...

    DTŚ Katowice nadzoruje remont "zakopianki". Na trasie S7 powstanie tunel przez masyw Lubonia Małego

    Zdjęcie autora materiału

    Maria Olecha

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    DTŚ Katowice nadzoruje remont "zakopianki". Na trasie S7 powstanie tunel przez masyw Lubonia Małego
    1/5
    przejdź do galerii
    W czwartek, 28 kwietnia ma się rozpocząć przebudowa fragmentu "zakopianki" ze Skomielnej Białej do Rabki-Zdroju oraz z Rabki do Chabówki w Małopolsce. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie. Przetarg na remont 6,1 km trasy S7 wygrała włoska firma Salini Impregili z siedzibą w Mediolanie. A niebawem rozpocznie się remont "zakopianki" ze Skomielnej Białej do Naprawy i dalej do Lubnia. Inżynierem kontraktu została tu katowicka spółka DTŚ SA. Ta sama, która przez 30 lat nadzorowała budowę DTŚ-ki. Dla kierowców remont "zakopianki" oznacza jedno: korki.
    21 kwietnia GDDKiA przekazała wykonawcy plac budowy. Drogowcy mają wejść na budowę w czwartek, 28 kwietnia. Wtedy mają rozpocząć się prace związane z przebudową "zakopianki" na odcinku od Skomielnej Białej do Chabówki.

    - Zanim zacznie powstawać nowa droga trzeba wykonać prace przygotowawcze, wykarczować pnie po wyciętych drzewach, geodeci muszą zrobić inwentaryzację, geolodzy badania kontrolne podłoża, a saperzy sprawdzić czy nie ma gdzieś materiałów wybuchowych - mówi Iwona Mikrut-Purchla, rzeczniczka oddziału GDDKiA w Krakowie.
    - To jest standardowa procedura. Jak dokładnie będzie wyglądał harmonogram prac, będzie wiadomo po przeanalizowaniu propozycji przedstawionej przez wykonawcę w przygotowanym już programie robót - tłumaczy Mikrut-Purchla.

    Na ponad 6-kilometrowym odcinku od Skomielnej Białej do Chabówki oprócz dwujezdniowej drogi powstaną m.in. dwa węzły drogowe „Skomielna Biała” i „Zabornia”. Na węźle „Skomielna Biała” będą zjazdy na Wadowice i Nowy Sącz natomiast na węźle „Zabornia” zjazdy na Nowy Targ i Chyżne.

    - Górzyste ukształtowanie terenu spowodowało konieczność budowy licznych obiektów inżynierskich. Ponad jedna trzecia tego odcinka drogi ekspresowej czyli ok. 2,3 km poprowadzona będzie na wiaduktach - wyjaśnia rzeczniczka małopolskiego oddziału GDDKiA.

    Wiaduktów powstanie 17, w tym najdłuższy, liczący 992 metry oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle „Skomielna”. Tu także powstanie Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej i MOP (miejsce obsługi podróżnych ) Zbójecka Góra.

    Ponadto konieczna będzie m.in. rozbudowa DK28, DK7 i DK47. Na wykonanie prac włoska firma będzie miała prawie dwa lata - dokładnie 22 miesiące.

    - Przy czym nie wlicza się tu miesięcy zimowych, czyli okresu pomiędzy 15 grudnia a 15 marca - zastrzega Iwona Mikrut-Purchla.
    1 »

    Czytaj także

      Komentarze (1)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      DTŚ

      pik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Oby ta ich droga nie wyglądała jak dtś w Zabrzu i Rudzie

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama