Hiszpania: Wypadek na stacji Barcelona-Franca. Wykoleił się...

    Hiszpania: Wypadek na stacji Barcelona-Franca. Wykoleił się pociąg, 48 rannych [ZDJĘCIA] [WIDEO]

    Michał Kurowicki (AIP)

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Hiszpania: Wypadek na stacji Barcelona-Franca. Wykoleił się pociąg, 48 rannych [ZDJĘCIA] [WIDEO]
    1/10
    przejdź do galerii

    ©EAST NEWS / AFP PHOTO / Josep LAGO

    Wypadek pociągu podmiejskiego w stolicy Katalonii Barcelonie. W wyniku zdarzenia rannych zostało 48 pasażerów, w tym pięciu ciężko. Nie ma ofiar śmiertelnych.
    W piątek nad ranem, pociąg osobowy linii podmiejskich wykoleił się na stacji Barcelona-Franca. W wyniku wypadku obrażenia odniosło 48 pasażerów, informuje CNN.

    Karetki pogotowia odwiozły do szpitali 18 osób, wśród nich jest pięciu ciężko rannych. Hiszpańska policja nie podała informacji o ofiarach śmiertelnych.

    Do wypadku doszło na stacji Barcelona-Franca, w ścisłym centrum miasta. Ten dworzec jest ostatnim przystankiem dla setek pociągów podmiejskich, które codziennie zmierzają do stolicy Katalonii. W godzinach porannego szczytu pociągi wypełnione są po brzegi.

    Wypadek pociągu w Hiszpanii | Wypadek na stacji Barcelona-Franca

    Źródło: STORYFUL/x-news


    Specyfiką dworca Barcelona-Franca jest fakt, że jest to tzw. stacja krańcowa. Pociągi nie mogą już jechać, bo kończą się tory. Maszynista przechodzi z jednego końca składu na drugi, zmienia kierunek jazdy i rusza w drogę powrotną.

    Przyczyną wypadku było właśnie to, że prowadzący skład maszynista nie wyhamował w porę i uderzył w metalowe oraz betonowe zapory, które oddzielają kończące się tory od peronów.

    Podobne dworce spotykamy w kilku miastach Polski. W Warszawie jest to dworzec Wileński, a we Wrocławiu dworzec Świebodzki.

    Czytaj także

      Komentarze (4)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Świebodzki nie do końca pełni rolę dworca

      Artur (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      więc Wrocław bezpieczniejszy :)
      Są rozwiązania. Pociąg może sam wyhamować po przejechaniu pewnego punktu bez udziału maszynisty. Takie coś stosuje się w trasie, żeby upewnić się, że maszynista...rozwiń całość

      więc Wrocław bezpieczniejszy :)
      Są rozwiązania. Pociąg może sam wyhamować po przejechaniu pewnego punktu bez udziału maszynisty. Takie coś stosuje się w trasie, żeby upewnić się, że maszynista jest tam gdzie powinien być, i że dalej funkcjonuje prawidłowo :). Po przejechaniu przez tai punkt maszynista musi wcisnąć przycisk, bo inaczej skład się zatrzyma.
      Na dobrą sprawę, to autonomiczny pociąg jest bardzo prosty do wykonania. Pracuje się nad autami bez kierowców, a tu można by wiele rozwiązań wypróbować w dużo prostszym środowisku. Czemu to się nie dzieje?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Maszynista świr

      toefl (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

      jak można tak lekceważyć swoją pracę

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Właśnie

      Stary Dziad (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      W Łodzi też jest taki dworzec i nawet wypadek był taki sam w czasach PRL RP.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ponurą ta dzisiejsza wróżka!!

      Dzidzia PRL (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      .

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo