Polacy kojarzą Opole głównie z festiwalem piosenki [wideo]

    Polacy kojarzą Opole głównie z festiwalem piosenki [wideo]

    Zdjęcie autora materiału
    Artur Janowski

    Aktualizacja:

    Nowa Trybuna Opolska

    Tak wynika z badań, które przeprowadzono na zlecenie urzędu miasta. Inne skojarzenia z Opolem to zoo, mniejszość niemiecka i uczelnie.
    Aż 67 procent z ponad 1000 osób wskazało Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej jako coś, co wyróżnia nasze miasto. Wśród symboli Opola najwięcej ankietowanych
    1/6
    przejdź do galerii

    Aż 67 procent z ponad 1000 osób wskazało Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej jako coś, co wyróżnia nasze miasto. Wśród symboli Opola najwięcej ankietowanych (32 proc.) wymieniło amfiteatr, a 26 proc. wieżę Piastowską. ©Sławomir Mielnik

    Ale to Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej był wśród pytanych bezkonkurencyjny. Aż 67 procent z ponad 1000 osób wskazało tę imprezę, muzykę jako coś, co wyróżnia nasze miasto. Taki wynik nie jest dla nikogo zaskoczeniem. Bardziej zaciekawił urzędników fakt, że aż 44 proc. badanych nie potrafi wymienić żadnych dodatkowych skojarzeń z Opolem.

    - I to jest pole do zagospodarowania - ocenia Łukasz Śmierciak, naczelnik wydziału promocji Urzędu Miasta Opola.

    Inne niż festiwalowe skojarzenia z miastem potrafią wskazać osoby, które w Opolu były. Skojarzenia te dotyczą m.in. zoo, historii, mniejszości niemieckiej, uczelni. Osoby, które odwiedziły kiedykolwiek miasto podkreślały spokój, jako jego największą zaletę Opola.


    - Sprawdziliśmy także jak Opole, wygląda w oczach samych mieszkańców - mówi Śmierciak.

    Większość pytanych - próba wynosiła ponad 500 osób - utożsamia się z miastem, doceniając bezpieczeństwo i kameralny charakter Opola, a także ofertę kulturalną i możliwości rozwoju zawodowego.

    - Aż 77 proc. badanych uważa, że Opole jest dobrym miejsce do życia, a 75 proc. czuje się związanych z miastem - opowiada
    Śmierciak.

    Jest też grupa niezadowolonych (11 proc.), która rośnie w młodszych grupach wiekowych. Dla nich spokój nie jest zaletą, a Wrocław jest wymieniany jako miasto, w większym stopniu spełniające aspirację tej grupy opolan.

    Firma Ageron Polska - pracująca dla ratusza - zapytała także opolan o symbole i znane osoby, kojarzone z miastem. Wśród symboli najwięcej ankietowanych (32 proc.) wymieniło amfiteatr, a 26 proc. wieżę Piastowską.

    Wśród pytanych najwięcej badanych (po 16 proc.) znało Karola Musioła oraz piosenkarkę Edytę Górniak, a 9 proc. wyróżniło prezydenta Arkadiusza Wiśniewskiego.

    Badania to zaledwie element stworzenia Strategii Promocji Marki Opole na lata 2017 - 2022. Pierwszy tego typu dokument mamy poznać jeszcze w grudniu tego roku.

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      opole kojarze z chamstwem, brudem i ogolnym syfem o charakterystyce szwabskiej

      piekny sosnowiec (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      opcja niemiecka zdegenerowala to i tak syfiaste miasto...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Gdyby zapytac

      o to samo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Niemców, wynik byłby bardziej róznorodny i bogatszy. Nie ma się Polakom co dziwic, tamci mają wiedzę o tym mieście ugruntowaną przez ok. 600 lat a my biedni - marne 70 parę i w dodatku "...rozwiń całość

      Niemców, wynik byłby bardziej róznorodny i bogatszy. Nie ma się Polakom co dziwic, tamci mają wiedzę o tym mieście ugruntowaną przez ok. 600 lat a my biedni - marne 70 parę i w dodatku " niedokładną "zwiń

      Zdjęcie autora komentarza
      wiele dokonań tu nie mają

      Hans bleib do

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      bo ukradli to miasto Niemcom w 1945 roku a Stalin przyniósł polskość na bagnetach

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama