Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polacy kojarzą Opole głównie z festiwalem piosenki [wideo]

Artur  Janowski
Artur Janowski
Aż 67 procent z ponad 1000 osób wskazało Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej jako coś, co wyróżnia nasze miasto. Wśród symboli Opola najwięcej ankietowanych (32 proc.) wymieniło amfiteatr, a 26 proc. wieżę Piastowską.
Aż 67 procent z ponad 1000 osób wskazało Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej jako coś, co wyróżnia nasze miasto. Wśród symboli Opola najwięcej ankietowanych (32 proc.) wymieniło amfiteatr, a 26 proc. wieżę Piastowską. Sławomir Mielnik
Tak wynika z badań, które przeprowadzono na zlecenie urzędu miasta. Inne skojarzenia z Opolem to zoo, mniejszość niemiecka i uczelnie.

Ale to Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej był wśród pytanych bezkonkurencyjny. Aż 67 procent z ponad 1000 osób wskazało tę imprezę, muzykę jako coś, co wyróżnia nasze miasto. Taki wynik nie jest dla nikogo zaskoczeniem. Bardziej zaciekawił urzędników fakt, że aż 44 proc. badanych nie potrafi wymienić żadnych dodatkowych skojarzeń z Opolem.

- I to jest pole do zagospodarowania - ocenia Łukasz Śmierciak, naczelnik wydziału promocji Urzędu Miasta Opola.

Inne niż festiwalowe skojarzenia z miastem potrafią wskazać osoby, które w Opolu były. Skojarzenia te dotyczą m.in. zoo, historii, mniejszości niemieckiej, uczelni. Osoby, które odwiedziły kiedykolwiek miasto podkreślały spokój, jako jego największą zaletę Opola.

- Sprawdziliśmy także jak Opole, wygląda w oczach samych mieszkańców - mówi Śmierciak.

Większość pytanych - próba wynosiła ponad 500 osób - utożsamia się z miastem, doceniając bezpieczeństwo i kameralny charakter Opola, a także ofertę kulturalną i możliwości rozwoju zawodowego.

- Aż 77 proc. badanych uważa, że Opole jest dobrym miejsce do życia, a 75 proc. czuje się związanych z miastem - opowiada
Śmierciak.

Jest też grupa niezadowolonych (11 proc.), która rośnie w młodszych grupach wiekowych. Dla nich spokój nie jest zaletą, a Wrocław jest wymieniany jako miasto, w większym stopniu spełniające aspirację tej grupy opolan.

Firma Ageron Polska - pracująca dla ratusza - zapytała także opolan o symbole i znane osoby, kojarzone z miastem. Wśród symboli najwięcej ankietowanych (32 proc.) wymieniło amfiteatr, a 26 proc. wieżę Piastowską.

Wśród pytanych najwięcej badanych (po 16 proc.) znało Karola Musioła oraz piosenkarkę Edytę Górniak, a 9 proc. wyróżniło prezydenta Arkadiusza Wiśniewskiego.

Badania to zaledwie element stworzenia Strategii Promocji Marki Opole na lata 2017 - 2022. Pierwszy tego typu dokument mamy poznać jeszcze w grudniu tego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Polacy kojarzą Opole głównie z festiwalem piosenki [wideo] - Nowa Trybuna Opolska