Uważaj na złośliwe oprogramowanie generujące fałszywy...

    Uważaj na złośliwe oprogramowanie generujące fałszywy komunikat w mBanku!

    Zdjęcie autora materiału
    Katarzyna Paczewska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    Uważaj na złośliwe oprogramowanie generujące fałszywy komunikat w mBanku!

    ©pixabay.com

    Klientom korzystającym z bankowości elektronicznej zagraża kolejne złośliwe oprogramowanie - czytamy na stronie mBanku.
    Uważaj na złośliwe oprogramowanie generujące fałszywy komunikat w mBanku!

    ©pixabay.com

    Jako pierwszy zainfekowany zostaje komputer klienta. Źródłem może być otwarcie zawirusowanego załącznika do wiadomości e-mail (w wiadomości przestępcy podszywają się pod różne instytucje) lub wejście na zainfekowaną stronę internetową.

    Podczas logowania do serwisu transakcyjnego mBanku z zainfekowanego wirusem komputera, przestępcy przejmują poufne dane: identyfikator klienta i hasło. Po uzyskaniu tych danych, przestępcy logują się do serwisu transakcyjnego w imieniu klienta i rejestrują na jego rachunku „zaufanego odbiorcę” przelewów zdefiniowanych lub bezpośrednio zlecają przelew.


    Przeczytaj też: Hakerzy zaatakowali serwery organizacji i firm na całym świecie

    W tym czasie w przeglądarce klienta pojawia się fałszywy komunikat informujący o zmianie formatu konta, które należy określić jak odbiorca zidentyfikowany poprzez podanie hasła SMS, a także o braku możliwości przyjęcia środków na to konto w przypadku, gdy operacja nie zostanie potwierdzona w ciągu wskazanego terminu.

    zrzut/mBank


    Jak przestrzega mBank, w rzeczywistości wprowadzenie kodu z wiadomości SMS ma na celu potwierdzenie zleconych przez przestępców operacji i kradzież pieniędzy z kont klienta.

    Pamiętaj! Zanim zatwierdzisz operację hasłem, uważnie przeczytaj otrzymanego z banku SMS-a. Upewnij się, że opisana w wiadomości tekstowej operacja jest zgodna z tą, widoczna w serwisie transakcyjnym mBanku.

    Zobacz również: Nie otwieraj podejrzanych zdjęć na Facebooku. To atak hakerów!

    Jeżeli po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego pojawił się u Ciebie opisany komunikat, mBank zaleca:
    - jak najszybsze przeskanowanie komputera programem antywirusowym w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania i usunięcia go bądź ponowną instalację systemu operacyjnego komputera,
    - zmianę haseł do serwisu transakcyjnego mBanku oraz wszystkich innych kont bankowych, pocztowych i portali społecznościowych.

    Jeśli jakikolwiek komunikat albo element serwisu transakcyjnego lub mobilnego wzbudzi Twoje wątpliwości – przerwij czynność i natychmiast skontaktuj się z bankiem.

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      krótka pamięć

      ol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Kiedyś mBank też podszywał się pod inną nazwę

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      miki

      myszka miki (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

      To właśnie Windows. Użytkownicy Linuxa na te problemy są całkowicie odporni...

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama