W sklepach, zwłaszcza tych znajdujących się w galeriach handlowych, od 27 grudnia, można spotkać tłumy klientów. A wszystko za sprawą zimowych wyprzedaży, które już ruszyły. W niektórych punktach możemy liczyć nawet na 70% zniżki na ubrania czy inne produkty. Poświąteczne szaleństwo zakupów zaczęło się więc na dobre.
Poświąteczne wyprzedaże 2019 w sklepach ruszyły
W piątek 27 grudnia olbrzymie kolejki formowały się na przykład w okolicy Silesii City Center w Katowicach. Tłumy klientów odwiedzały też Galerię Katowicką. Największe obniżki można było napotkać oczywiście w popularnych sklepach sieciowych, takich jak Reserved, House, Cropp, H&M, Zara czy Bershka, ale też w wielu innych.
Jak co roku, tego typu produkty po tak wysokich obniżkach szybko znikają z asortymentu sklepów, więc trzeba się śpieszyć, mimo tego, że w niektórych miejscach promocje dopiero się rozkręcają. Zniżkami objęte są zwłaszcza ubrania, buty i dodatki, czyli - ogólnie - odzież. Warto zaznaczyć, że wizyta w sklepie nie jest konieczna, by skorzystać z promocji, bo te dostępne są również online.
Ale prawdziwej gorączki możemy się spodziewać w weekend. Sobota i ostatnia w tym roku niedziela będzie okazją do zakupowego szaleństwa. Jakie zniżki?
Nie przegapcie
Dla przykładu, zniżki w popularnych sklepach wyglądają następująco:
- Reserved: Do 50% na ubrania i dodatki
- CCC: Do 70% na buty
- Orsay: Do 50% na ubrania i dodatki
- House: Do 55% na ubrania i dodatki
- H&M: Do 50% na ubrania i dodatki
- New Yorker: Do 50% na ubrania i dodatki
- Empik: Do 70% na produkty
Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny – kochamy okazje”, aż 35% Polaków ruszy na poświąteczne wyprzedaże. Jak pokazuje badanie banku, mimo wysokich obniżek będziemy się starali zachować podczas zakupów zimną krew.
- W pierwszej piątce produktów, na które konsumenci będą polować na noworocznych wyprzedażach znalazły się odzież i obuwie (47,5 proc.), sprzęt RTV (28,3 proc.), sprzęt AGD (22 proc.), laptopy i komputery (13,2 proc.) oraz wyposażenie domu (12,9 proc.). Okazji będziemy szukać przede wszystkim wśród produktów markowych. Blisko 40 proc. badanych zadeklarowało, że to właśnie marka będzie kluczowa dla decyzji o zakupie. Cena ma decydujące znaczenie dla 35,5 proc. ankietowanych, zaś 28 proc. respondentów kieruje się po prostu względami estetycznymi – kupuje to, co im się podoba. Niemal co dziesiąty badany przyznaje, że w łapaniu okazji przydać się może karta kredytowa, daje pewność, że niczego się nie przegapi - czytamy w raporcie.
– Do wielbicieli noworocznych promocji możemy zdecydowanie zaliczyć najmłodsze pokolenie. Po pierwsze, prawie połowa dwudziestolatków zadeklarowała, że weźmie udział w wyprzedażach bożonarodzeniowych. Kolejne 26 proc. decyzję o tym chce podjąć zaraz po tym jak wstanie od wigilijnego stołu. Po drugie, młodzi klienci chętnie przyznawali, że nie wyobrażają sobie życia bez obniżek i praktycznie nie kupują niczego, co nie jest przecenione – mówi Agnieszka Kociemska, zastępca dyrektora Pionu Kredytów Konsumenckich Santander Consumer Banku, wydawcy karty kredytowej Visa TurboKARTA.
– Wśród najmłodszych respondentów widzimy też duże zainteresowanie polowaniem na przecenione produkty za pomocą aplikacji mobilnych. Po to narzędzie sięgnie ok. 30 proc. respondentów w wieku 18-29 lat, podczas gdy średnio robi tak co piąty konsument. Warto zaznaczyć, że według naszych badań ten sposób docierania do klientów z promocjami bardzo urósł w stosunku do ubiegłego roku – liczba osób, które deklarują korzystanie z aplikacji niemal się podwoiła – dodaje Agnieszka Kociemska.
Zobaczcie koniecznie
Dasz radę na święta? Spróbuj
Bądź na bieżąco i obserwuj
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?