Primark to dziś jedna z największych sieci odzieżowych. Jej historia rozpoczęła się już w 1969 roku, kiedy swoją firmę założył Arthur Ryan. Pierwotnie nazywała się Penneys, a jej pierwszy sklep powstał w Dublinie. Marce od początku towarzyszy cel, aby zapewnić dostęp do odzieży w przystępnych cenach. Sieć liczy dziś ponad 400 sklepów, które znajdują się w 14 krajach Europy i USA, a do końca 2026 ma ich być 530 sklepów.
Katowicki Primark zostanie otwarty 30 listopada
30 listopada będzie miało miejsce otwarcie sklepu znajdującego się w katowickiej galerii Silesia City Center. Katowicki Primark to pierwszy sklep w województwie śląskim i drugi w południowej Polsce.
- Primark to międzynarodowa sieć handlowa założona w 1969 roku w Dublinie przez Arthura Ryana. Firma oferuje najnowsze trendy w modzie, ale też artykuły codziennego użytku, a wszystko w przystępnych cenach – mówił dziś Maciej Podwojski, szef sprzedaży Primark w Europie Środkowo-Wschodniej, który z firmą Primark związany jest od 14 lat. – To miejsce, gdzie zrównoważona moda spotyka się z niesamowitymi cenami. Każdy tu coś dla siebie znajdzie – zachęcał do zakupów Maciej Podwojski.
Katowicki sklep ma powierzchnię 3600 metrów kwadratowych, cały znajduje się na jednym poziomie. Zakupy można robić w 21 kasach, a ubrania przymierzać w 26 przymierzalniach (bez podziału na damskie i męskie). Znajdziemy tu artykuły dla dzieci, kobiet i mężczyzn oraz akcesoria dla domu.
- Niesamowitą popularnością cieszą się pidżamy dla całej rodziny – przyznaje Maciej Podwojski. – Rekordy popularności bije coś, co nazywamy snoodie’sem. To nasza odpowiedź na zimne wieczory i rosnące ceny ogrzewania. Daje świetny komfort cieplny i jest idealnym strojem do spędzania czasu w domu – wyjaśnia Podwojski, wskazując na ocieplane, oversize'owe bluzy z kapturem, przypominające koc.
Pomiędzy poszczególnymi działami znajdują się trendroomy.
– W tym miejscu eksponujemy nasze produkty, mieszając sekcje, ponieważ chcemy zainspirować klientów i pokazać najnowsze trendy w modzie – wskazuje Maciej Podwojski.
Primark współpracuje także z różnymi innymi dużymi markami. Dzięki temu w ofercie znajdują się ubrania z wizerunkami znanych postaci z bajek. Jak podkreśla Podwojski, firma rozwija inicjatywę Primark Cares.
- Jest to związane z naszymi dążeniami do tego, żeby być bardziej zrównoważonym biznesem. De facto cała kolekcja jeansów jest pod szyldem Primark Cares. Oznacza to, że wszystkie artykuły, które tu widać wykonane są z bawełny pochodzącej od rolników stosujących zrównoważone metod uprawy lub z materiałów pochodzących z recyklingu – podkreśla Maciej Podwojski.
Jak dodaje, firma już w 2013 roku rozpoczęła realizację inicjatywy Sustainable Cotton Programme z myślą o zmianie sposobu pozyskiwania bawełny, poprawie warunków życia rolników i ochronie planety. Do tej pory z powodzeniem przeszkoliliśmy 150 000 rolników i rolniczek w zakresie zrównoważonych metod uprawy.
- Obecnie rozszerzamy program o 80 proc., aby do 2023 roku objąć nim aż 275 000 uczestników – dodaje Podwojski.
Obecnie 39 proc. artykułów, które znajduje się w sklepie są opatrzone marką Primark Cares.
- Założyliśmy sobie, żeby do końca 2030 roku wszystko, co znajduje się w naszym sklepie, było wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu lub pozyskiwanych w sposób bardziej zrównoważony – podkreślał Podwojski.
Rozmiarówka dostępna w Katowicach jest taka sama, jak ta oferowana w pozostałych częściach Europy, a tutejszy sklep obsługiwany jest przez magazyn centralny w Borze w Cechach. Obsługuje on także Niemcy, Austrię, Słowenię, Czechy i niebawem także Rumunię.
- Jednym z naszych większych wyzwań jest utrzymanie niskich cen. Latem tego roku ogłosiliśmy, że musimy podnieść ceny niektórych produktów, ale równocześnie zastrzegliśmy, że większość cen produktów na dziale dziecięcym zostanie zamrożona i nie będziemy ich podnosić, żeby ułatwić prowadzenie budżetów domowych – mówił Podwojski.
Jak wskazał, jako że firma kupuje olbrzymie ilości towaru, a dzięki temu jest w dobrej pozycji negocjacyjnej – i w tym ma drzemać sekret niskich cen oferowanych przez Primark produktów.
- Nie znajdziecie nas telewizji, a w naszych reklamach nie znajdziecie celebrytów, co jest bardzo drogie. Inwestujemy w rzeczy przydatne dla naszych klientów. Rezygnujemy z wymyślnych opakowań, a to także przekłada się na pewne oszczędności – dodał Podwojski.
Tym samym na mapie katowickich sklepów pojawiła się kolejna sieciówka typu fast fashion.
Nie przeocz
Zobacz także
Musisz to wiedzieć
- Zarobki maszynisty, konduktora, kasjera w 2022 r. Sprawdź!
- Najmodniejsze zimowe trendy w paznokciach. Zobacz niezwykłe wzory, które będą HITEM!
- Najpiękniejsze wsie w województwie śląskim. Warto je odwiedzić i zobaczyć ich uroki
- Jarmarki bożonarodzeniowe w województwie śląskim. Gdzie i kiedy się odbywają? Sprawdź
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?