Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Problemów z aplikacją Transport GZM ciąg dalszy. Gigantyczna kolejka do punku ZTM na dworcu w Katowicach

OPRAC.:
Julia Muc
Julia Muc
Gigantyczna kolejka do punku ZTM na dworcu w Katowicach
Gigantyczna kolejka do punku ZTM na dworcu w Katowicach Julia Muc
W niedzielę, 1 października 2023 r., uruchomiono w pełni aplikację Transport GZM, umożliwiając transfer danych ze Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP) do nowego systemu. Pasażerom udostępniono także nową funkcję, czyli „podróż start/stop”, dzięki której nie trzeba płacić za bilet z góry, ale za rzeczywiste przejazdy z całego dnia. Nie obyło się jednak bez problemów i pomimo zapewnień ZTM od dnia uruchomienia użytkownicy skarżą się na utrudnienia związane z aplikacją.

W poniedziałek 2 października ZTM podał komunikat z oświadczeniem iż wszystkie problemy z aplikacją zostały naprawione i aplikacja jest już w pełni sprawna. Zdania użytkowników są jednak inne.

- Awaria modułu AOZ systemu centralnego, powodująca niestabilną pracę systemu i utrudnienia w zakupie biletów, została usunięta. Można już korzystać z podróży Start/Stop i korzystać z biletów pakietowych zakupionych w nowym systemie - podał w swoim komunikacie ZTM.

Jednak dzień później gigantyczna kolejna ciągnęła się od punktu ZTM na dworcu w Katowicach. Z rozmów z użytkownikami wynika, że głównym problem na dzisiaj jest logowanie się do serwisu.

- Pomimo wielu prób instalowania aplikacji od nowa, system dalej nie pozwala się zalogować - mówiła osoba czekająca w kolejce.

Osoby oczekujące w kolejce skarżyły się również na brak przejrzystości jeśli chodzi o zakup biletów przez aplikację.

- Aplikacja pokazuję dużo mniej opcji dostępnych biletów do kupienia niż faktycznie jest na cenniku, który podali na swojej stronie - dodała jedna z kobiet.

ZTM wprawdzie nie odniósł się do zarzutów, ale częściowo podpowiada jak radzić sobie z problemami z aplikacją.

  • Dla nowo zakładanych w portalu kont migrują się dane, bilety i ulgi. Działa możliwość zmigrowania pieniądza elektronicznego do konta w nowym systemie lub wypłacenia go na wskazany rachunek bankowy.
  • Dla osób, które założyły konto w Transport GZM przed 1 października – migracja karty już się dokonała. Czekamy, aż wykonawca zakończy migrację biletów. Jeśli chcecie dokonać migracji ze ŚKUP, nie zakładajcie kont przez aplikację, tylko w portalu transport GZM. W aplikacji ten proces nie jest dostępny, niezależnie od dzisiejszej awarii.

Trzeba uzbroić się w cierpliwość i czekać na rozwój wydarzeń.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera