18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Próbny egzamin gimnazjalny 7-9 grudnia [ZOBACZ, JAK GO ZDAĆ]

KD
arc
Maciusiu, tylko pamiętaj! Zanim zaczniesz odpowiadać na pytania przeczytaj cały test i myśl dziecko, bądź kreatywny! Dzisiaj, tuż przed wyjściem do pracy, pewnie każda mama lub tata taką formułkę powiedziało swojemu dziecku, które o godz. 9 zaczęło zmagania z próbnym egzaminem gimnazjalnym.

Mówiąc tak na pewno chcieli dobrze, jednak analizując egzaminy - począwszy od kończącego naukę w szkole podstawowej, przez gimnazjum i maturę - widać, że kreatywne myślenie poniekąd utrudnia zdanie egzaminu. Choćby dzisiaj gimnazjaliści piszą próbę nowej formy egzaminu gimnazjalnego.

CZYTAJ KONIECZNIE
JAK DOBRZE NAPISAĆ GIMNAZJALNY EGZAMIN PRÓBNY Z CZĘŚCI HUMANISTYCZNEJ
JAK DOBRZE NAPISAĆ GIMNAZJALNY EGZAMIN PRÓBNY Z CZĘŚCI MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZEJ
JAK DOBRZE NAPISAĆ GIMNAZJALNY EGZAMIN PRÓBNY Z CZĘŚCI JĘZYKÓW OBCYCH

W założeniu zadania miały badać umiejętności praktyczne uczniów. W efekcie w części humanistycznej zadania z języka polskiego mogą mieć formę zamkniętą lub otwartą, zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie mają wyłącznie formę zamkniętą. W części matematyczno - przyrodniczej, zadania z matematyki mogą mieć formę zamkniętą lub otwartą, z przedmiotów przyrodniczych wyłącznie formę zamkniętą. I klucz do właściwych odpowiedzi, według którego sprawdzają nauczyciele.

- Niestety nie mieliśmy zbyt wielu okazji do rozwiązywania nowych arkuszy egzaminacyjnych - mówi Katarzyna Barczyk, uczennica trzeciej klasy gimnazjum w ZSO nr 1 im. Kopernika w Katowicach. I jak dodaje, przed testem na koniec podstawówki zrobili sporo przykładowych arkuszy. - To bardzo pomagało w zdaniu egzaminu.

Krystyna Dębska - Pacewicz, dyrektorka Gimnazjum nr 13 im. Mickiewicza w Sosnowcu, która analizowała arkusze nowego testu przyznaje, że idzie on w kierunku sprawdzania wiedzy teoretycznej a nie umiejętności praktycznych, które przydadzą się dziecku w życiu. I jak dodaje, miało być inaczej.
Nadal liczy się wynik egzaminu końcowego przeliczony na punkty. Duża ilość punktów dla ucznia oznacza szeroko otwarte drzwi, np. do wyboru liceum a później uczelni. Zaś duża ilość punktów dla szkoły, to dla niej prestiż, renoma i wysoka pozycja w rankingu.

Zdaniem Macieja Osucha, społecznego rzecznika praw ucznia, cały problem testomanii nie tkwi w nich samych, a w podejściu nauczycieli do nauki. - Mają rozwijać kreatywne myślenie w uczniach, niestety wielu z nich skupia się na nauce rozwiązywania testów - mówi Osuch.

Próbny egzamin gimnazjalny z CKE. Co będzie na teście?
Nowy egzamin gimnazjalny od 24 kwietnia 2012 r. Ile będzie trwał? Jak będzie wyglądał?
Egzamin gimnazjalny 2012. Nauczyciele i uczniowie są zgodni: nowy test jest zbyt trudny
Egzamin gimnazjalny 2012 "małą maturą"? Nowy egzamin w roku 2011/2012

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!