Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Promocja w Lidla zakończona. Wielkie oszustwo wyszło na jaw. Tak oszukują klienci

Redakcja
Klienci Lidla wykorzystali bez skrępowania zasady promocji Lidla pod hasłem "Sprytnie i tanio kupować marki Lidla". To było jedno wielkie oszustwo
Klienci Lidla wykorzystali bez skrępowania zasady promocji Lidla pod hasłem "Sprytnie i tanio kupować marki Lidla". To było jedno wielkie oszustwo Lidl/facebook
Promocja w Lidlu okazała się jednym wielkim oszustwem. Nikt się tego nie spodziewał, że akcję nastawioną na promocję marki można szybko wykorzystać do niemoralnego wzbogacenia się. Lidl zakończył akcję promocyjną pod hasłem "Sprytnie i tanio kupować marki Lidla".

Lidl wycofuje się z akcji promocyjnej polegającej na możliwości zwrotu opakowania zakupionego towaru, jeśli klient z towaru nie jest zadowolony. Wystarczyło zwrócić tylko opakowanie, nawet jeśli w środku nie było towaru.

Sprytni klienci Lidla zwęszyli sposób na zwyczajne oszustwo i masowo zaczęli kupować towary za setki złotych, następnie przepakowywali je do innych opakowań i oddawali opakowania oryginalne, inkasując zwrot gotówki.

Wieść o takim oszustwie bardzo szybko rozeszła się w mediach i trafiła także do szefostwa Lidla. Zarząd Lidla zareagował błyskawicznie, kończąc akcję promocyjną. Miała ona na celu promowanie własnych marek, a skończyła się spektakularnym oszustwem na wielką skalę. W wielu sklepach Lidl zaczęło brakować gotówki w kasach.

Zobacz, jak o towary walczą klienci Lidla w Sosnowcu

Komunikat biura spółki Lidl

„Chcielibyśmy poinformować, że podjęliśmy decyzję o zakończeniu z dniem 8 listopada 2016 r. promocji objętej „Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla (artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetyków)”. Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom. Niemniej jednak chcielibyśmy podziękować wszystkim klientom, którzy testowali nasze marki własne i dzielili się z nami swoimi opiniami za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta".
Lidl nie spodziewał się, że Polacy w nieuczciwy sposób wykorzystają promocję.

Promocja pod hasłem „Sprytnie i tanio kupować marki Lidla" miała zachęcić klientów do kupowania produktów marek własnych Lidla. W regulaminie nie było ograniczenia kwotowego. Jedynym zastrzeżeniem było to, że nie można kupić więcej niż 10 sztuk jednego produktu.

Kasjer miał obowiązek zwrotu pieniędzy za oddany nie tylko pełnowartościowy towar, ale także w tych sytuacjach, gdy niezadowolony klient decydował się na zwrot pustego opakowania.

I to wystarczyło. Spryciarze oszuści, którzy postanowili wykorzystać promocję wyłącznie do wzbogacenia się, kupowali drogie proszki, wędliny i inne produkty Lidla, wypakowywali je w domach i przynosili puste opakowania, uzyskując zwrot pieniędzy.

Komentarz w tej sprawie wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
Na bieżąco analizujemy otrzymane sygnały w sprawie promocji w sieci sklepów Lidl. Zgodnie z zapewnieniami samej sieci, spółka powinna wywiązać się z obietnic danych klientom, którzy skorzystali z promocji przed 8 listopada. Jeśli będą podstawy do podjęcia działań administracyjnych będziemy informować na bieżąco - poinformowała Małgorzata Cieloch, rzeczniczka prasowa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Sieć handlowa Lidl wycofała się z akcji przez nieuczciwych klientów, którzy wykorzystali lukę w regulaminie.

Zobacz, jak o towary walczą klienci Lidla w Sosnowcu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo