Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa DK 94 w Sosnowcu: wykonawca oddał kierowcom obie jezdnie

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Przebudowa DK 94 w Sosnowcu.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Przebudowa DK 94 w Sosnowcu.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Karina Trojok
Od wtorku 20 października kierowcy jeżdżą już po obu nowych jezdniach budowanej drogi krajowej nr 94 w Sosnowcu. Drogowcy właśnie przekierowali ruch, tak by odbywał się po wewnętrznych pasach nowej drogi.

Te obrazki na DK 94 napawają optymizmem

Takie obrazki sprawiają, że doceniamy postępy wykonawcy, którym jest będzińska firma Banimex, na budowie DK 94 w Sosnowcu. We wtorek (20 października 2020 r.) na placu budowy, którym wciąż jest ten sosnowiecki odcinek DK 94, wprowadzono nową organizację ruchu. Tym razem kierowcom udostępniono dwie nowe jezdnie krajówki. Dziś po raz pierwszy mogły nimi jednocześnie przejechać samochody.

Kliknij poniżej i zobacz zdjęcia

Na razie ruch odbywa się jednak tylko wewnętrznymi pasami drogi. Wykonawca w tym czasie może jeszcze prowadzić prace wykończeniowe skarp i zabezpieczeń.

Jeszcze dwa i pól miesiąca do końca inwestycji

Kiedy sosnowiecka dwupasmówka będzie gotowa i przejezdna bez ograniczeń?
Według harmonogramu, nowa trasa ma być gotowa do 30 grudnia tego roku. To data ważna z punktu widzenia miasta Sosnowiec. Na tę inwestycję miasto pozyskało bowiem ponad 80 mln złotych dofinansowania unijnego. Na mocy umowy podpisanej w tej sprawie z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, budowa dwupasmówki musi się skończyć w wyznaczonym terminie, w innym przypadku miasto musiałoby zwrócić dotację.
Wszystko jednak wskazuje na to, że trasa będzie gotowa w terminie.

DK 94 w Sosnowcu ma być w tym miejscu bezkolizyjna

Przypomnijmy. Przebudowa DK 94 w Sosnowcu to największa, warta 100 mln złotych inwestycja drogowa w mieście. Dzięki niej, z zatłoczonej zwykle w godzinach szczytu drogi łączącej m.in. Dąbrowę Górniczą, Olkusz czy Sosnowiec z resztą aglomeracji znikną korki. Największe tworzyły się właśnie przy Makro, na skrzyżowaniu, sterowanym przez sygnalizację świetlną. Po przebudowie sygnalizacja zniknie. Skrzyżowanie będzie bezkolizyjne, bo cały ruch tranzytowy w kierunku Krakowa, czy przeciwnym, będzie się odbywał dołem, pod wiaduktem. Na górze, na wiadukcie, powstanie rondo. Tamtędy będzie można wjechać na drogi lokalne, prowadzące m.in. do Zagórza, czy też na druga stronę ulicy Długosza, gdzie znajdują się markety handlowe.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera