Jako winnych takiej sytuacji wskazuje zarząd oraz "inne organy" spółki, zarząd województwa śląskiego i prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
Jak stwierdził Sobierajski w przekazanym mediom komunikacie zarząd przewoźnika w celu otrzymania licencji na przejęcie wszystkich połączeń kolejowych w regionie przedstawił prezesowi UTK "dokumenty Systemu Bezpieczeństwa zawierające dane niezgodne ze stanem faktycznym".
CZYTAJ KONIECZNIE:
Koleje Śląskie: pomysł dobry, ale wykonanie... [RAPORT TOR]
Mimo tego, zdaniem radnych PiS, prezes UTK powinien wiedzieć jaki jest faktyczny stan rzeczy, gdyż po wcześniejszych kontrolach w KŚ sam ostrzegał zarząd województwa, że spółka nie jest gotowa do przejęcia obsługi wszystkich połączeń regionalnych w województwie śląskim.
Z kolei zarządowi województwa radni PiS zarzucają brak nadzoru nad podległą sobie spółką i zignorowanie ostrzeżeń ze strony UTK. "Zarząd zaakceptował rozkład jazdy mimo, że do jego realizacji spółka nie była przygotowana. Dopuścił do łamania prawa przez zarząd spółki. Podpisał umowę ze spółką , która nie miała aktualnego certyfikatu bezpieczeństwa , ani była do tego przedsięwzięcia przygotowana. Naraził budżet województwa na dodatkowe wydatki , jeszcze bliżej nie oszacowane oraz spowodował zagrożenie bezpieczeństwa transportu kolejowego i bezpieczeństwa pasażerów" - pisze w swoim oświadczeniu Sobierajski.
*Ranking szkół nauki jazdy 2013
*Restauracja Rączka gotuje otwarta ZOBACZ ZDJĘCIA
*Granica polsko-niemiecka 1922 na Górnym Śląsku [SENSACYJNE ZDJĘCIA]
*Podziemny dworzec autobusowy w Katowicach działa! [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?