Sosnowiec vs Katowice. Zgrzyt w sprawie DTŚ. Poszło o...

    Sosnowiec vs Katowice. Zgrzyt w sprawie DTŚ. Poszło o Roździeńskiego

    TOS

    Dziennik Zachodni

    Dziennik Zachodni

    Sosnowiec vs Katowice. Zgrzyt w sprawie DTŚ. Poszło o Roździeńskiego
    Prezydenci Sosnowca, Jaworzna, Mysłowic i Katowic spotkali się w środę rano w sprawie budowy wschodniej części Drogowej Trasy Średnicowej. Popołudniu urzędy w Katowicach i Sosnowcu wydały oświadczenia w tej sprawie, które jednak różnią się treścią. O co poszło?
    Sosnowiec vs Katowice. Zgrzyt w sprawie DTŚ. Poszło o Roździeńskiego
    Arkadiusz Chęciński, Paweł Silbert, Edward Lasok i Marcin Krupa podpisali porozumienie w sprawie wspólnego wykonania decyzji środowiskowej ws. realizacji wschodniej części Drogowej Trasy Średnicowej.

    Prezydenci uznali, że rozbudowa DTŚ w kierunku wschodnim to inwestycja ważna dla całej aglomeracji, a wypracowany wspólnie przebieg trasy

    Rozbudowa Drogowej Trasy Średnicowej w kierunku wschodnim jest bardzo ważną inwestycją dla Katowic i całej aglomeracji.
    Wypracowany wspólnie z prezydentami Sosnowca, Jaworzna i Mysłowic przebieg trasy będzie korzystny dla mieszkańców regionu. Kością niezgody stał się jednak remont ulicy Roździeńskiego w Katowicach, która łączyć będzie dwie części DTŚ.

    - W związku z prognozowanym zwiększeniem natężenia ruchu za tunelem pod katowickim rondem (związanym z realizacją DTŚ), który to odcinek i tak jest dzisiaj zasadniczo obciążony, jesteśmy zdeterminowani, by powodzeniem zakończyły się wspólne działania, których efektem ma być również przebudowa al. Roździeńskiego od węzła drogowego z ul. Dudy-Gracza i Dobrowolskiego (wjazd i wyjazd z tunelu) do węzła drogowego z ul. Murckowską - napisał w swoim oświadczeniu prezydent Katowic Marcin Krupa.

    Co na to "wspólne działania" czterech miast dotyczące remontu ulicy w Katowicach Sosnowiec, Jaworzno i Mysłowice?

    - Zależy nam na tym, by komfort i tempo przemieszczania się DTŚ-ką były równomierne na całym odcinku. Dlatego jesteśmy zdeterminowani, żeby odcinek DTŚ od węzła Lwowska w Katowicach, poprzez Mysłowice aż do węzła Jęzor w Sosnowcu powstał. Są na ten cel fundusze zapisane w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego RPO WŚL 2014-2020. Projekt znajduje się na liście projektów ujętych w planie rozbudowy dróg wojewódzkich w województwie śląskim. Równolegle powołujemy specjalny zespół, którego zadaniem będzie szukanie rozwiązania problemów komunikacyjnych oraz znalezienie innych funduszy
    zewnętrznych, aby zwiększyć bezpieczeństwo ruchu na odcinku al. Roździeńskiego od węzła drogowego z ul. Dudy-Gracza i Dobrowolskiego (wjazd i wyjazd z tunelu) do węzła drogowego z ul. Murckowską w Katowicach - napisali Arkadiusz Chęciński, Paweł Silbert i Edward Lasok.

    Obie strony mają nadzieję na tradycyjnie dobrą w tym zakresie współpracę z Marszałkiem Województwa Śląskiego.

    Budowa pierwszego odcinka wschodniej DTŚ do węzła Jęzor ma się rozpocząć na przełomie 2017 i 2018 roku.


    *Studniówki 2016 Szalona zabawa maturzystów. Zobaczcie, co się dzieje ZDJĘCIA + WIDEO
    *Abonament RTV na 2016: Ile kosztuje, kto nie musi płacić SPRAWDŹ
    *Horoskop 2016 dla wszystkich znaków Zodiaku? Dowiedz się, co Cię czeka
    *Jesteś Ślązakiem, czy Zagłębiakiem? Rozwiąż quiz
    *1000 zł na dziecko: JAK DOSTAĆ BECIKOWE? ZOBACZ KROK PO KROKU

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama