Ponad 15 tys. uczestników, tysiąc prelegentów, 200 sesji tematycznych, 750 akredytowanych przedstawicieli mediów i 12 tys. publikacji w mediach tradycyjnych oraz 5,5 tys. w mediach społecznościowych - oto 11. edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego i 4. European Start-Up Days w liczbach. Tegoroczna odsłona tego wielkiego wydarzenia, które miało miejsce 13-15 maja w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i Spodku w Katowicach, było pod wieloma względami rekordowe.
- Tegoroczne rekordy frekwencyjne, zarówno jeśli chodzi o udział uczestników wydarzeń, jak i np. zgłoszeń do konkursów, są dla nas bardzo mobilizujące - mówił wczoraj Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP, organizator EKG i ESUD w Katowicach. - Już teraz wyciągamy wnioski z badań satysfakcji uczestników i zastanawiamy się nad kształtem kolejnych edycji - zapowiedział.
Nie przegapcie
- Bielizna erotyczna z Zabrza robi furorę na świecie ZOBACZCIE
- Zobacz TOP 20 najbogatszych Polaków wg Wprost. Ile zarobili?
- Najdroższe domy w województwie śląskim TOP 20. Poznaj ceny
- Znak czasów? Był stadion, jest Biedronka
- ProfiAuto Show w Katowicach. Fani motoryzacji w MCK
- Tak będzie wyglądał nowy rynek w Chorzowie. Otwarcie tuż tuż
W EKG wzięło udział ponad 12,5 tys. uczestników reprezentujących biznes, w tym największe korporacje, duże, małe i mikroprzedsiębiorstwa oraz administracje, samorządy, ludzie ze świata nauki. Z kolei towarzyszące EKG - European Start-Up Days odwiedziło ponad 3 tys. zainteresowanych nowymi pomysłami na biznes.
- Do Katowic na trzy dni przyjeżdża wyjątkowo opiniotwórcze, wpływowe grono osób, które później podejmuje decyzje w kwestiach biznesowych oraz inwestycyjnych. To doskonałe audytorium dla najlepszej prezentacji Polski, zwłaszcza Śląska, Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii i Katowic. Te wydarzenia pokazują, jak dobrze działa przemysł spotkań w Katowicach - mówił Wojciech Kuśpik.
Podczas wczorajszego podsumowania EKG przedstawiono m.in. wyniki badania, jakie przeprowadzono wśród uczestników tego wydarzenia. Wynika z nich, że 84 proc. słuchaczy i panelistów oraz 82 proc. partnerów wyraziło zadowolenie z uczestnictwa w EKG. Z kolei aż 87 proc. tych osób zadeklarowało swój udział w kolejnej edycji wydarzenia w 2020 roku.
Najwyżej oceniany aspekt merytoryczny to interesująca tematyka wystąpień, sesji i paneli dyskusyjnych. Minusem wskazywanym przez ankietowanych była zaś niewystarczająca liczba miejsc noclegowych w regionie. - To wyzwanie, z którym musimy się zmierzyć - mówił Wojciech Kuśpik.
Organizacja EKG to duże koszta, ale też przychód dla miasta. Jak mówił Marcin Krupa, prezydent Katowic, w czasie trwania wydarzenia w mieście uczestnicy „zostawili” łącznie 2,5 miliona złotych. - Każdy z uczestników zostawił w naszym mieście średnio 200 złotych, co oznacza, że w trzy dni biznes prowadzący w Katowicach jakąś działalność zarobił 2,5 miliona złotych. To działalność zaczynając od transportu, przez gastronomię, na hotelarstwie kończąc - wyliczał Krupa.
Co ciekawe, jak mówili organizatorzy, ekwiwalent reklamowy, czyli kwota, jaką należałoby przeznaczyć na reklamy o tej samej powierzchni i czasie antenowym, jaki został dla EKG i Katowic zarezerwowany w mediach w tym czasie, został oszacowano (stan na 10 czerwca) na kwotę ponad 55 mln zł.
Zobaczcie koniecznie
Jak produkowany jest prąd w Elektrowni w Rybniku?
Debata DZ: Jak walczyć ze smogiem?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?