Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rewolucja w internecie odbywa się właśnie teraz. Nie pozwól, by Cię ominęła!

Łukasz Mazur
Załadowanie strony nie może trwać więcej niż trzy sekundy. Nikt nie poczeka dłużej!

Jak przekonuje ekspertka Internetowych Rewolucji i prelegentka Flexi Form Days Sylwia Kempa, większość przedsiębiorców wie już, jak ważne jest posiadanie strony internetowej. Zawierają one jednak wiele błędów.

Skoro prowadzona przez Googla akcja Internetowe Rewolucje ma już co najmniej dwa lata, to czy to dalej są rewolucje?

Z punktu widzenia pojedynczych przedsiębiorców na pewno. Internet stał się już bardzo powszechny, więc trudno mówić o rewolucji, jeśli ktoś zastosuje narzędzia marketingu internetowego. Dla wielu firm może to być jednak bardzo duży skok. Wprowadzenie narzędzi, o których mówimy, może mieć istotny wpływ na strategię biznesową – wiele firm pozwoli mocniej zaznaczyć swoją obecność w internecie. Jeżeli nagle zauważą, że mogą mieć dużo większą liczbę klientów, a sprzedaż wyraźnie wzrośnie – dla nich może to być rewolucja.

Co jest zatem dziś rewolucją w internetowych rewolucjach? Najnowszym trendem w marketingu internetowym, który jeszcze niedawno był melodią przyszłości, a teraz jest na topie?

Odpowiedź na to pytanie uzależniona jest od profilu konkretnej firmy, która miałaby skorzystać na wybranym narzędziu, by osiągnąć konkretną korzyść. To, co w przypadku jednej jest skuteczne, w innej – może nie zadziałać. Na pewno duży nacisk w ostatnim czasie kładzie się na wideomarketing. Wszystkie badania pokazują, że liczba odbiorców wideo gwałtownie rośnie, podobnie jak liczba urządzeń mobilnych.

Wspomniała pani, że nie wszystkie rozwiązania są odpowiednie dla każdego biznesu. Wydaje się, ze wideo jest pod tym względem uniwersalne.

W wielu branżach funkcjonuje takie przekonanie: wideo? A gdzie, to nie dla mnie! Przedsiębiorcom wydaje się wciąż, że jest to narzędzie dla dużych graczy biznesowych czy bardzo nowoczesnych firm. Tymczasem, niezależnie od tego, czy prowadzimy myjnię samochodową, czy sklep internetowy z rękodziełem, możemy stworzyć atrakcyjny przekaz. Żadna branża nie wyklucza ciekawego wideo.

Lepiej nagrywać pracowników, robić wideo bez aktorów, a może przeciwnie, zatrudnić kogoś znanego, żeby pomógł przyciągnąć klientów?

Wszystko zależy od skali – jeżeli nie mamy dużych środków i chcemy zacząć swoją przygodę z wideo, można pobawić się w tworzenie takich nagrań we własnym zakresie. Obecnie nasze smartfony mają lepsze kamery, niż jeszcze kilka lat temu profesjonalne sprzęty do nagrań.

Dowodem na to, że materiał nakręcony smartfonem jest już pełnoprawnym filmem jest sam świat kina – tego typu twórczość ma już swoje własne kategorie na festiwalach, a nawet osobne festiwale, poświęcone tylko jej. Dlatego zachęcamy przedsiębiorców, żeby właśnie w taki sposób popatrzyli na nagrania wideo. Kamera w smartfonie nie służy tylko do nagrywania filmów na imprezach rodzinnych czy okolicznościowych. Jest to narzędzie, dzięki któremu możemy stworzyć fajny, profesjonalny film. Cały czas chcemy być zaskakiwani, więc wydaje mi się, ze pomysł jest dużo ważniejszy niż technika i angażowanie dużych środków. Chociaż, jeśli chcemy zrobić dużą kampanię, reklamę telewizyjna, warto skorzystać z dużych i doświadczonych agencji. Ale nie jest to absolutnie wymóg. Sam pomysł może narodzić się przy spontanicznym planowaniu filmu. Zachęcamy przedsiębiorców, żeby to oni szukali ciekawych pomysłów, bo szansa, że im się uda, może być większa, niż w przypadku agencji, która nie zawsze „siedzi” w danej branży.

Która ze wskazówek pomagających w poprawie obecności firmy w sieci najbardziej zaskakuje ich właścicieli?

Kiedy widzą narzędzie do testowania strony – szybkości jej działania, dostosowania do urządzeń mobilnych. W czasie Flexi Form Days pokazujemy to w praktyce, na przykładach stron, które należą do uczestników konferencji. I wtedy pojawia się zdziwienie, bo oni myśleli, ze mają genialną stronę…...bo im się podoba.

Narzędzia obiektywnie określają, że jest wiele aspektów wymagających naprawy. Mówiąc na przykładach ich firm, a nie jakiegoś idealnego wzorca, pomagamy poprawić obecność ich firm w internecie.

Ostatnio pomagaliście przedsiębiorcom z Katowic, gdzie odbył się kolejny Flexi Form Day. Jak wrażenia po konferencji?

Wrażenia pozytywne, bo z jednej strony duże zaangażowanie, a z drugiej strony duże zainteresowanie, to, że uczestnicy są realnie zaciekawieni tematem. Osoby, które pojawiły się w Katowicach albo mają już swoją firmę albo wkrótce ją założą. Myślę, że wiedza, którą tam przekazywaliśmy, rzeczywiście trafia w ich potrzeby.

Co okazuje się najczęściej popełnianym błędem przy budowie stron internetowych?

Szybkość ich ładowania. Nie wszyscy przedsiębiorcy wiedza, ze są narzędzia do testowania czasu ładowania. Często im się wydaje, że nie ma to dużego znaczenia, bo skoro ich strona jest tak ciekawa i fajna, to wszyscy i tak poczekają, aż się ona załaduje. Kiedy pytamy ich, ile sami czekają, odpowiadają 2-3 sekundy. Uświadamiamy im, że jest tak samo, kiedy klient wchodzi na ich stronę.

Czyli często zdarza się, że szef nieświadomie blokuje rozwój strony internetowej, a co za tym idzie, i swojej firmy?

Podkreślamy to, ze najważniejszy jest użytkownik. Strona jest co prawda szefa, ale ma służyć użytkownikom. Trzeba badać ich potrzeby i dostosować do nich naszą stronę, żeby uniknąć tego zdziwienia – jak komuś może się nie podobać moja strona? Przecież jest tak świetna! To jest też dobre na Flexi Form Days – w dużej sali siedzi około setka przedsiębiorców, wytwarza się fajna atmosfera; można spojrzeć na siebie oczyma konkurencji, na swoją stronę z nieco szerszej perspektywy.

I dowiedzieć się, co jest najważniejsze w projektowaniu takiej strony?

Nasza obecność w sieci musi mieć konkretny cel – niby to jest oczywiste, ale wielu przedsiębiorcom wydaje się, że należy mieć stronę, bo wszyscy ją mają. Czasy, kiedy była ona jedynie wizytówką firmy, już dawno minęły – musimy ustalić, czy zależy nam na jakiejś konkretnej konwersji, czy chcemy, żeby użytkownicy zapisywali się na newsletter, czy chcemy od razu sprzedawać. Innymi słowy, określić cele, po co ta strona jest i pod tym kątem ją weryfikować i badać jej skuteczność.

Uczestnicy Flexi Form Day w Katowicach dowiedzieli się m.in. jak w swoim biznesie wykorzystać YouTube i jak skutecznie komunikować się z klientami za pomocą wideo.

Flexi Form Days – poznaj trendy i inspiracje dla Twojego biznesu

Podczas kursów Flexi Form Days dowiesz się:

- Dlaczego Twój biznes powinien być mobilny?
- Jak skutecznie komunikować się w biznesie za pomocą najnowszych technologii?
- Jakich używać narzędzi, aby komunikacja w zakresie mobile była skuteczna?
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się, jak z technologii mobilnych korzystają najlepsi w branży, to Flexi Form Days jest właśnie dla Ciebie!

Dowiedz się więcej o reklamie wyświetlanej na urządzeniach mobilnych i poszerz wiedzę dotyczącą rynku mobile w Polsce.

Dzięki konferencji Flexi Form Day w Katowicach setka przyszłych i obecnych przedsiębiorców stała się prawdziwymi specjalistami w zakresie obecności firm w internecie.

logo Google

Partnerem cyklu jest Google , organizator programu edukacyjnego Internetowe Rewolucje www.internetowerewolucje.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty