Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Samolot na każdą kieszeń? Przecież to oksymoron! Sprawdź, ile trzeba wydać na własne skrzydła

Paweł Kurczonek
Paweł Kurczonek
Apollo Fox Rotax 912, 105000 złOPIS:  Sprzedam samolot Apolo Fox z 2005 roku z silnikiem Rotax 912 80 KM . Samolot ma składane skrzydła .Śmigło Duc..Samolot posiada fabryczny zaczep do holowania banera.Zarejestrowany w Polsce.
Apollo Fox Rotax 912, 105000 złOPIS: Sprzedam samolot Apolo Fox z 2005 roku z silnikiem Rotax 912 80 KM . Samolot ma składane skrzydła .Śmigło Duc..Samolot posiada fabryczny zaczep do holowania banera.Zarejestrowany w Polsce. OLX
Gdy ktoś powie „własny samolot”, pierwsze co przychodzi nam na myśl, to kwota, którą trzeba wydać, by móc cieszyć się własnymi skrzydłami. Okazuje się, że to wcale nie musi kosztować fortuny. Najprostszą konstrukcję latającą możemy kupić już za kilkanaście tysięcy. To przecież mniej, niż niejeden samochód! Zajrzyj do naszej galerii i sprawdź, jaką maszynę kupisz za 16 tys., a na jaką potrzebujesz nieco ponad 100 tys. zł.

Samolot na każdą kieszeń – to nie oksymoron

Własny samolot kojarzy nam się najczęściej z bogaczami z seriali pokroju „Dynastii” lub prezesami potężnych koncernów. Nic bardziej mylnego. Okazuje się, że własny samolot jest tańszy, niż może się wydawać. Oczywiście nie mówimy tu o prywatnych odrzutowcach opływających w luksusowe udogodnienia, lecz o samolotach ultralekkich przeznaczonych do amatorskiego latania.

Tego typu konstrukcja musi spełniać dwa podstawowe wymogi:

  • prędkość przeciągnięcia, czyli gwałtownego spadku siły nośnej lub minimalna prędkość lotu poziomego w konfiguracji do lądowania nie może przekraczać 65 km/h
  • masa startowa samolotu nie może przekraczać 450 kg w przypadku samolotów lądujących na ziemi i 495 kg dla samolotów lądujących na wodzie

Nie istnieją specjalne regulacje względem konstrukcji. Samoloty ultralekkie mogą być dolno- lub górnopłatami, mogą być budowane z metalu, kompozytów, a nawet z drewna. Prędkość przelotowa takich maszyn mieści się w przedziale 90-270 km/h, a ich zasięg oscyluje od ok. 300 do nawet 1800 km. Co ciekawe, samoloty ultralekkie nie wymagają specjalnego paliwa, polecą na zwykłej benzynie bezołowiowej, tej samej, którą lejemy do naszych samochodów.

Nowe samoloty są oczywiście droższe, ale w naszej galerii znajdziesz głównie używane maszyny, które możesz kupić już za kilkanaście tysięcy złotych.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera