Będzie wspólny bilet KZK GOP, Kolei Śląskich i MZK Tychy. Na...

    Będzie wspólny bilet KZK GOP, Kolei Śląskich i MZK Tychy. Na razie tylko dobowy. Ile kosztuje?

    DN, IM

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Będzie wspólny bilet KZK GOP, Kolei Śląskich i MZK Tychy
    1/4
    przejdź do galerii

    Będzie wspólny bilet KZK GOP, Kolei Śląskich i MZK Tychy ©Lucyna Nenow / Dziennik Zachodni

    Pociąg, autobus, tramwaj i trolejbus na jednym bilecie. Tak, od 1 listopada 2016. Wspólny bilet KZk GOP, Kolei Śląskich i MZK Tychy: o co chodzi?
    Wspólny bilet ma funkcjonować od 1 listopada 2016. Będziemy z nim mogli podróżować autobusem, trolejbusem, tramwajem oraz pociągami. Na razie bilet ma być dobowy. Kosztuje zaś 38 złotych.

    Projekt nazywa się EKO BILET. To wspólna sieciowa oferta w stylu „3 w 1” przygotowana przez Koleje Śląskie, KZK GOP i MZK Tychy. Na jednym bilecie będzie można podróżować pociągami, autobusami oraz tramwajami i trolejbusami.
    Bilet będzie uprawniał do nieograniczonej liczby przejazdów w ciągu 24 godzin od daty wskazanej przez nabywcę. Będzie honorowany we wszystkich pociągach rozkładowych Kolei Śląskich, na liniach autobusowych i tramwajowych obsługiwanych przez KZK GOP oraz na liniach autobusowych i trolejbusowych MZK Tychy.

    - To dopiero pierwszy krok do integracji komunikacji pasażerskiej w regionie. Nie będzie to bilet masowy, ale od czegoś trzeba zacząć. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie Kolei Śląskich do systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych” – mówi marszałek Wojciech Saługa.

    ROK Z KARTĄ ŚKUP. PODSUMOWANIE, STATYSTYKI. ILE KART WYDANO?
    - Od kilku lat z powodzeniem funkcjonuje już 30-dniowy wspólny bilet dwóch przewoźników, KZK GOP oraz Kolei Śląskich. Mamy nadzieję, że do pełnej integracji dojdzie dzięki Śląskiej Karcie Usług Publicznych – dodaje Roman Urbańczyk, przewodniczący Zarządu KZK GOP.

    Podstawową przeszkodą przy wprowadzeniu wspólnego biletu pozostają przede wszystkim różne rodzaje ulg ustawowych obowiązujących u poszczególnych operatorów transportu. Dlatego bilet ten będzie miał w pierwszej fazie jedynie wersję normalną, nie będą dostępne wersje ulgowe. Ale obserwując sprzedaż i opinie pasażerów, przewoźnicy będą jednocześnie pracować nad ich wprowadzeniem.

    Nowa oferta ma ułatwić podróżowanie bez konieczności zakupów biletów u różnych przewoźników. Może być także dobrym rozwiązaniem dla podróżnych, którzy przyjeżdżają do województwa i muszą odwiedzić kilka różnych miejsc bez zastanawiania się, gdzie nabyć bilety.

    Przypomnijmy: pod koniec lata 2016 Koleje Śląskie podpisały z KZK GOP porozumienie w sprawie przystąpienia do projektu Śląskiej Karty Usług Publicznych. Kiedy to nastąpi? Nieprędko. Aby współdziałanie dwóch organizatorów komunikacji stało się faktem potrzeba kilku, a nawet kilkunastu milionów złotych.

    - Na razie przypatrujemy się projektowi (ŚKUP - red.) oczami naszych podróżnych i obserwujemy jego rozwój, aby móc wybrać sposób realizacji, który byłby optymalny zarówno dla specyfiki przewoźnika, jak i dla pasażerów - wyjaśniał nam wówczas Michał Wawrzaszek, rzecznik Kolei Śląskich. - Zakres wdrożenia, sposoby korzystania z kart oraz perspektywa czasowa są analizowane. Tego typu projekt wymaga nakładów finansowych - dodaje Wawrzaszek.

    Liczba wydanych kart ŚKUP w regionie





    Teraz został zrobiony pierwszy krok. - Mieliśmy dotąd dwustronne pełne (tj. z biletami ulgowymi i okresowymi) porozumienia biletowe kolejowo-drogowe z KZK GOP – Bilet Śląski oraz z MZK Tychy – Bilet Pomarańczowy. Czas na porozumienia wielostronne, bo pasażerów nie interesują granice różnych „obwodów”, tylko wygoda. Trwają również rozmowy o przystąpieniu do współpracy w tym zakresie przez MZKP Tarnowskie Góry. W przypadku zainteresowania w innych regionach województwa jesteśmy gotowi do wprowadzania podobnych rozwiązań z innymi organizatorami drogowej komunikacji publicznej, planujemy też tańsze 12- lub 6-godzinne wersje tego biletu” – mówi dziś Wojciech Dinges, prezes Kolei Śląskich.


    - Zależy nam na tym, by tyszanie mogli łatwo poruszać się nie tylko po Tychach, ale całej aglomeracji, dlatego popieramy każde działanie, które to ułatwi – mówi prezydent Tychów Andrzej Dziuba.

    EKO BILET można kupić w kasach biletowych Kolei Śląskich, a wkrótce w punktach sprzedaży tzw. Szybkiego Biletu i aplikacji mobilnej. EKO BILET można kupować nie tylko na bieżąco, ale również z wyprzedzeniem do 7 dni przed planowanym dniem jego ważności. EKO Bilet jest biletem bezimiennym.


    *Śląskie jest NAJ... Ciekawe, czy to wiecie ROZWIĄŻCIE QUIZ
    *Tragedia w Częstochowie. Para 18-latków zginęła w wypadku
    *25 lat więzienia dla Krakowiaka, a on stoi z kamienną twarzą ZDJĘCIA
    *Równica bez schroniska? Niestety to koniec

    Czytaj także

      Komentarze (10)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dziwne, że.....

      mi_to_lotto (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      KZKGOP i komunikacja funkcjonująca pod nazwą MZK Tychy nie potrafią się od tylu lat dogadać zarówno w kwestii biletów jak i przystanków pod Galerią Katowicką. Przecież dla obu firm to są ogromne...rozwiń całość

      KZKGOP i komunikacja funkcjonująca pod nazwą MZK Tychy nie potrafią się od tylu lat dogadać zarówno w kwestii biletów jak i przystanków pod Galerią Katowicką. Przecież dla obu firm to są ogromne pieniądze!!! Bilety nie muszą być droższe, podzielić się odpowiednio, a my pasażerowie będziemy korzystać ze wszystkich autobusów obu przewoźników. Skorzystam jeszcze z okazji i zapytam dlaczego nie można załapać się na zniżkę przy kupnie kolejnego biletu w KZKGOP? Musi być 95% odbitych wejść i wyjść. Niby wszystko jest OK, a potem okazuje się, że zniżki nie mam. Mnie udało się raz. Podejrzewam, że KZKGOP tak robi, by tych zniżek nie dawać, a głupi ludzie odbijają wyjścia. Wówczas KZKGOP ma darmowe dane ---->przegląd, które linie są najbardziej obciążone, które ewentualnie zlikwidować, gdzie dać więcej środków transportu. Oni to mają za darmochę, bo my chcemy mieć te parę złotych miesięcznie rabatów. W tym miesiącu odbijam wyjścia, ale jak nie dostanę zniżki, nie będę się w to bawić.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czemu nie ma jak w warszawie?

      marek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      a kiedy zrobią jak w Warszawie gdzie na bilecie MZK WARSZAWA ( odpowiednik naszego KZK GOP) można podróżować autobusami, tramwajami, metrem, pociągami SKM, KM, WKD w odpowiednich strefach...rozwiń całość

      a kiedy zrobią jak w Warszawie gdzie na bilecie MZK WARSZAWA ( odpowiednik naszego KZK GOP) można podróżować autobusami, tramwajami, metrem, pociągami SKM, KM, WKD w odpowiednich strefach biletowych ( odpowiednik naszych stref biletowych )
      Chyba rozwiązanie dużo prostsze i tańsze niż pseudo bilet 3 w 1...
      Do tego warszawa bije nas na głowę częstotliwością komunikacji miejskiej, bo jeśli na kilku liniach w niedzielę autobusy kursują co 10 minut a u nas w niedzielę jak się poszczęści to co 30 minut...
      A także biją nas na głowę systemami ulg i bezpłatnych biletów, tak dla przykładu dzieci do lat 7 podróżują za darmo.
      Osoby mieszkające w warszawie i płacące tutaj podatek kupują tańsze bilety miesięczne, dla rodzin z trójką dzieci - bilet roczny na jedno dziecko ważny w 2 strefach 99 zł....
      Dla rodzin z 4 dzieci - bezpłatne przejazdy dla dzieci....
      Dla osób 65+ bilet roczny na 2 strefy za jedyne 50 zł...
      Ciekawe też są bilety weekendowe za 24 zł ważny na 2 strefy od piątku 19:00 do poniedziałku 8:00, albo to samo wersja dla 5 osób za jedyne 40 zł...zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      do marka

      tomek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Marek, gościu, Katowice mają niecałe 300tyś mieszkańców, Warszawa ma ponad 1 700 000 mieszkańców -> prawie 6 razy więcej. Jeżdżę w niedzielę autobusami i np. 688 świeci pustkami. 296 prawie pusty....rozwiń całość

      Marek, gościu, Katowice mają niecałe 300tyś mieszkańców, Warszawa ma ponad 1 700 000 mieszkańców -> prawie 6 razy więcej. Jeżdżę w niedzielę autobusami i np. 688 świeci pustkami. 296 prawie pusty. Nie ma żadnego tłoku. Warszawa wydaje prawie 3 miliardy złotych na komunikację publiczną... Myślisz, że za to płacą Warszawiacy? Haha, naiwniak. Właśnie tam idą pieniądze ze Śląska, dlatego my mamy drogo, a w warszafce tanio,zwiń

      Zdjęcie autora komentarza

      Grażyna Franek

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      najpierw niech zrobią porządny system pobierania kwoty za bilet w tych ich transporcie, kupiłam bilet mies. od pierwszego skasowania na autobus, wróciłam z osr. rehabilitacyjnego i chciałam...rozwiń całość

      najpierw niech zrobią porządny system pobierania kwoty za bilet w tych ich transporcie, kupiłam bilet mies. od pierwszego skasowania na autobus, wróciłam z osr. rehabilitacyjnego i chciałam skasować bilet a tu ups nie ma mojego biletu wcięło go,reklamacja owszem czekać cały miesiąc o zwrot mojego biletu. takie proste sprawy i tak długo czeba na wszystko u nich czekać, nie wiem po co są te punkty obsługi klienta .A wyobraźcie sobie teraz taki bilet wszystko w jednym.szok. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Żart jakiś

      Adam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Błagam... Ile by trzeba jeździć żeby to się opłacało. Zakładając, że do pracy dojeżdżam z Katowic to Gliwic i muszę użyć 2 pociagów to mam w 1 stronę ok 9 zł. Na miejscu w Gliwicach jeszcze trzeba...rozwiń całość

      Błagam... Ile by trzeba jeździć żeby to się opłacało. Zakładając, że do pracy dojeżdżam z Katowic to Gliwic i muszę użyć 2 pociagów to mam w 1 stronę ok 9 zł. Na miejscu w Gliwicach jeszcze trzeba dojechać to mamy dodatkowe 4.20. To wszystko razy 2 bo w 2 strony jadę to mam łącznie 26.40. To ile jeszcze muszę jechać by to się opłacało? Po powrocie do domu autobusem na zakupy za 4.20. Tam i z powrotem to mam 34.80... Dalej za mało... Chyba ich poknociło. Zakładam najgorszy scenariusz przy braku jakiegoś miesięcznego. Kto na to pójdzie i kto to wymyśliłzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jakiść żart

      nie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Myślałam że dogadali się i będzie darmowa komunikacja zbiorowa. Nie stac mnie na takie fanaberie, własnym autem taniej i szybciej. Za 38 zł przyjadę 150 km

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Jak było WPK KATOWICE

      wpk (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      to jakiś debil to podzielił. Traz uznali, że był debilem? Każdy wiedział to od początku.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Żałosne!

      jo co pisza (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Typowe posunięcie, by stworzyć sobie jakieś alibi. "Próbowaliśmy integrować, wicie-rozumicie, nawet w pocie naszych niskich czół stworzyliśmy wspaniała ofertę... Niestety, pasażerowie nie docenili...rozwiń całość

      Typowe posunięcie, by stworzyć sobie jakieś alibi. "Próbowaliśmy integrować, wicie-rozumicie, nawet w pocie naszych niskich czół stworzyliśmy wspaniała ofertę... Niestety, pasażerowie nie docenili tych tytanicznych wysiłków." I teraz z czystym sumieniem można na całej sprawie położyć na razie lachę. W sprawozdaniach jest, w prasie też jest, więc wszystko gra. Prawda, Panowie Prezesi?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      żenada

      pasażer (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9

      Dobowy w cenie 1/9 kwartalnego? Powaliło kogoś???

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Czy to cena biletu na księżyc ??

      Robert (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13

      Przyjmijmy, że chciałbym się dostać ze Świętochłowic do Tych ... ile będzie mnie to kosztowało. Koszt przejazdu na trasie Świętochłowice - Katowice - Świętochłowice to 9,60 zł. Najtańszy bilet KŚ...rozwiń całość

      Przyjmijmy, że chciałbym się dostać ze Świętochłowic do Tych ... ile będzie mnie to kosztowało. Koszt przejazdu na trasie Świętochłowice - Katowice - Świętochłowice to 9,60 zł. Najtańszy bilet KŚ na trasie Katowice - Tychy kosztuje 4,50 zł w jedną stronę, a więc razem to 9,00 zł. Teraz powiedzmy, że muszę się dostać w konkretne miejsce w Tychach i muszę skorzystać z tamtejszego MZK gdzie bilet dobowy kosztuje 12,00 zł. Teraz podsumujmy koszty: 9,60 + 9,00 + 12,00 to razem 30,60 zł ... o całe 7,40 zł taniej od EKO BILETU ... gdzie tu sens i logika ??zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      DZ poleca

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama