Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Książka "Korponinja", czyli satyra na pracę w korporacji

Monika Krężel
Lars Berge, "Korponinja", Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2016, stron 302, cena około 39 zł
Lars Berge, "Korponinja", Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2016, stron 302, cena około 39 zł Fot. materiały prasowe
"Korponinja" to książka dla tych, którzy pracują w korporacji, a także dla tych, którzy nie mają z nią nic wspólnego. Ci pierwsi pewnie pomyślą, że coś ich łączy z głównym bohaterem...

Tysiące osób pracują w korporacji. Wśród nich jest Jens Jansen, brand manager w szwedzkiej firmie średniej wielkości promującej kaski rowerowe. Bohater książki "Korponinja" jest znudzony, wypalony, boi się awansu, zebrań, markuje pracę przenosząc segregatory z pustymi kartkami lub udaje, że rozmawia przez telefon komórkowy. Ma dość pracy, ale nie jest na tyle silny, by z niej odejść. Sypie się jego związek, nie ma kontaktu z rodziną. Marzy o jednym. Chce po prostu zniknąć. Ale jak?

Sam się dziwi, że wpadł na tak szalony pomysł. Postanowił... ukrywać się w miejscu pracy. Przez trzy miesiące spał w magazynie, kręcił się nocami po korytarzach, pozbył się kart kredytowych, a komórkę wysłał pocztą do górskiego schroniska w Laponii, żeby wszyscy uwierzyli, że rzeczywiście zaginął.

A on chciał tylko zniknąć, bo nie widział sensu w pracy w korporacji, dbaniu o markę, nie chciał brać udział w nieustannym wyścigu. Raz podjął próbę powrotu do pracy, ale ledwo usiadł - wcześnie rano zanim pojawili się koledzy z pracy - przy swoim biurko wróciło "to": kołatanie serca, pot na ciele, suchość w ustach. Nie dał rady.

Brzmi znajomo? Pewnie niejeden pracownik korporacji też chciałby zniknąć choć na chwilę albo po prostu odejść z firmy. Na całym świecie młodzi ludzie chwalą się, że pracują w "korpo". Ale jaka jest cena bycia dyrektorem, menedżerem, asystentem? Albo brand managerem, brand group managerem czy marketing directorem? Czy warto tworzyć cele, strategie, plany linii produktów, ale równocześnie nie znać kolegi siedzącego przy sąsiednim biurku i nie mieć czasu na życie?

Szwedzki dziennikarz napisał satyrę na pracę w korporacji i nieźle mu to wyszło. Wydawca poleca tę książkę osobom, które nienawidzą swojej firmy i tym, którzy ją... kochają. Nie każdy musi ukrywać się jak Jansen - korponinja, ale warto pamiętać, że zawsze jest jakieś wyjście nawet z najgorszej sytuacji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!