Jeżeli bagaż został zgubiony, uszkodzony lub dostarczony z opóźnieniem, konsument ma prawo domagać się od linii lotniczych odszkodowania w wysokości do 1. 220 euro za sztukę. Ale jest wyjątek - przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli uszkodzenie wynika z wady samego bagażu. To samo dotyczy bagażu podręcznego (w tym przedmiotów osobistych). Linie lotnicze muszą wypłacić odszkodowanie, jeśli bagaż podręczny pasażera został uszkodzony z winy przewoźnika.
Należy pamiętać , że musimy złożyć skargę w ciągu 7 dni (lub 21 dni - w przypadku opóźnionego bagażu). Inne działania prawne można podjąć jeszcze w ciągu 2 lat od chwili odzyskania bagażu.
Jeśli ktoś przewozi wartościowe przedmioty, może podnieść limit odszkodowania powyżej 1.223 euro, ale wtedy należy - najpóźniej w trakcie odprawy - przedłożyć liniom lotniczym specjalne oświadczenie. Wiąże się to jednak z dodatkową opłatą. Najlepszym rozwiązaniem bywa wykupienie prywatnego ubezpieczenia podróżnego.
Uwaga!
Nie ma standardowego formularza dla takiego oświadczenia. Wybór formularza zależy od linii lotniczej.
*Niesamowite oświadczyny na dachu Spodka w Katowicach ZDJĘCIA
*Takie wyposażenie samochodów naprawdę ułatwia życie
*Słynna restauracja Kryształowa w Katowicach będzie zamknięta
*Nowy abonament RTV, czyli opłata audiowizualna z rachunkiem za prąd ZASADY, KWOTY, ZWOLNIENIA!
*Tak wyglądają nowe biurowce KTW przy rondzie w Katowicach
*WNIOSKI I DOKUMENTY na 500 zł na dziecko w ramach Programu Rodzina 500 PLUS
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?