Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakupy w internecie. Zwróciła towar, czeka na pieniądze, ale przedsiębiorca nie odpowiada

PN
E-handel staje się coraz bardziej popularny. Zakupy w sieci robi już ponad połowa internautów
E-handel staje się coraz bardziej popularny. Zakupy w sieci robi już ponad połowa internautów archiwum
W maju Anna kupiła przez internet sukienki. Później rozmyśliła się i zażądała zwrotu pieniędzy. Nie dostała ich do dziś.

O zwrot 499,80 zł walczy od czerwca Anna z Lublina, która zrobiła zakupy w sklepie internetowym lubelskiej firmy R. Zamówienie na dwie sukienki złożyła jeszcze w maju. Miesiąc później, po kilkukrotnych napomnieniach, przesyłka dotarła do Czytelniczki. Prawdziwe kłopoty zaczęły się po 13 czerwca, kiedy to Anna odesłała sukienki i zaczęła domagać się zwrotu pieniędzy.

- Udało mi się dodzwonić dwukrotnie. Za każdym razem zadeklarowano zwrot pieniędzy i na tym się kończyło. Interwencje drogą e-mailową również są bezskuteczne - a najczęściej pozostają po prostu bez odpowiedzi - skarży się Czytelniczka.

Ekspertka wyjaśnia, że w takim wypadku zwrot zapłaty jest obowiązkiem sprzedawcy.

- Konsument w terminie 14 dni bez podania przyczyny ma możliwość odstąpienia od umowy, powinien złożyć pisemne oświadczenie i wysłać je listem poleconym na adres sprzedawcy. Drugim warunkiem jest odesłanie towaru w terminie 14 dni od wysłania oświadczenia. Należy pamiętać, żeby oświadczenie wysłać jako pierwsze, oddzielnym listem - wyjaśnia Grażyna Abramowicz z biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Lublinie. - Jeśli konsument zapłacił za towar i wysyłkę, to sprzedawca ma obowiązek zwrotu tej kwoty w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia - dodaje.

Jakie możliwości ma kupujący, jeśli sprzedawca zwleka ze zwrotem pieniędzy? - Wówczas listem poleconym należy wysłać wezwanie do zapłaty. Jeśli to nie przynosi skutku, to sprawę można zgłosić miejskiemu rzecznikowi konsumentów, który w takich sytuacjach podejmuje się mediacji. Jeśli i to rozwiązanie nie przynosi efektu, to konsumentowi pozostaje droga sądowa - wyjaśnia Abramowicz.

Czytelniczka przyznaje, że kontakt z przedsiębiorcą jest utrudniony, ponieważ przestał odbierać korespondencję. Zapowiada zgłoszenie sprawy do sądu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Zakupy w internecie. Zwróciła towar, czeka na pieniądze, ale przedsiębiorca nie odpowiada - Kurier Lubelski