Reklamacja imprezy turystycznej możliwa jest z powodu nienależytego wykonania lub niewykonania umowy. Chodzi o niedotrzymanie zobowiązań zawartych w umowie - w tym dotyczących:
- zakwaterowania,
- wyżywienia,
- programu zwiedzania.
W takich przypadkach możemy składać reklamację, bo oferowane nam usługi nie są zgodne z umową i ustalonymi w niej standardami.
ODWIEDŹ "SŁONECZNE STRONY" - NASZ SPECJALNY SERWIS WAKACYJNY
Klient może złożyć reklamację, gdy w czasie trwania imprezy jej organizator nie wykonał przewidzianych w umowie usług stanowiących istotną część programu, a w zamian proponował jedynie tzw. świadczenie zastępcze.
Są okoliczności wyłączające odpowiedzialność organizatora imprezy turystycznej za nienależyte wykonanie umowy lub jej niewykonanie. Jedną z nich jest siła wyższa, np. złe warunki atmosferyczne, które trudno było przewidzieć.
Na złożenie reklamacji po powrocie do kraju klient ma maksymalnie 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej. Odmowa uwzględnienia reklamacji oznacza dla organizatora obowiązek szczegółowego uzasadnienia na piśmie jej przy-czyny. Jeśli reklamacja została złożona w trakcie wyjazdu, to organizator jest zobowiązany pisemnie się do niej ustosunkować w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy. Jeśli tego nie zrobi, uważa się, że uznaje reklamację za uzasadnioną.
Gdy reklamacja została zgłoszona po zakończeniu wyjazdu, organizator ma na ustosunkowanie się do niej 30 dni od momentu jej złożenia.
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?