Najbardziej widoczna (w dosłownym tego słowa znaczeniu) będzie wodzisławska Flagowa Kraina. To właśnie ta firma wyprodukowała wszystkie flagi z logo UEFA oraz Euro 2012, które wisieć będą w miastach - gospodarzach Mistrzostw (m.in. gigantyczną flagę, która zawieszona została na Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie). By podołać zadaniu w firmie przez ostatnie miesiąc nie było wolnych weekendów - wszyscy pracowali na pełnych obrotach. Bez zmian w organizacji pracy obeszło się w rudzkiej Hucie Pokój, choć ona również skorzystała na Euro 2012. Poza elementami konstrukcji stadionów w Chorzowie i Krakowie (ten drugi stanowić będzie bazę treningową reprezentacji Holandii) wyprodukowała ona także części wykorzystane przy rozbudowie lotniska we Wrocławiu oraz Południowej Obwodnicy Warszawy.
FLAGI Z LOGIEM EURO 2012 POWSTAJĄ W WODZISŁAWIU ŚLĄSKIM - ZOBACZ ZDJĘCIA
- Nie robiliśmy jednak żadnej analizy określającej ile zarobiliśmy dzięki Euro 2012 - zaznacza Jacek Trzciński, rzecznik Huty.
Produkty z metką "made in Silesia" można będzie też znaleźć w Londynie podczas rozpoczynających się tam w lipcu Igrzysk Olimpijskich. Specjalnie na ta okoliczność National Rail - największy przewoźnik kolejowy pasażerki w Wielkiej Brytanii - zamówił w agencji Fortune Cookie stworzenie mobilnej aplikacji, pozwalającej pasażerom zaplanować sobie podróż na terenie Londynu i sprawdzić, czy ich pociąg lub metro przyjedzie na czas. Dzięki wykorzystaniu wbudowanego w smartfon odbiornika GPS aplikacja umożliwia ustawienie alarmu, który sprawi, że pasażer nie przejedzie swojego przystanku. Większość prac przy tym "cacku" wykonali programiści z Chorzowa.
WSZYSTKO O EURO 2012 W NASZYM SERWISIE SPECJALNYM. ODWIEDŹ KONIECZNIE
- Mamy nadzieję, że aplikacja okaże się przydatna również dla polskich kibiców, którzy planują udział w Igrzyskach Olimpijskich w Londynie - mówi Szczepan Wącław, dyrektor zarządzający Fortune Cookie Poland.
Euro 2012 nie okazało się "żyłą złota" dla przedsiębiorców
Rozmowa z Małgorzatą Starczewską - Krzysztoszek, główną ekonomistką Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan
Przedsiębiorcy wiele sobie obiecywali po Euro 2012. Czy ich marzenia się ziściły?
W przypadku branży budowlanej, której wróżono największe zyski, faktyczne efekty są raczej średnie. Walka o kontrakty na budowę związanej z Euro infrastruktury sprawiła, że firmy obniżały ceny swych usług, a tymczasem ceny materiałów budowlanych poszły w górę. Skutkiem tego jst to, że wiele firm budowlanych, zwłaszcza tych mniejszych, ma obecnie poważne problemy.
A inne sektory gospodarki? Też się zawiodły?
Sądzę, że w przypadku branży turystyczno - gastronomicznej optymistyczne prognozy powinny się sprawdzić, zwłaszcza w miastach, które są gospodarzami Euro. Dla nich będzie to też okazja, by zareklamować się wśród gości spoza Polski i mieć nadzieję, że wrócą oni do nas później już nie jako kibice, ale jako turyści.
Czy wielkie imprezy sportowe to zawsze bodziec do rozwoju nowych, innowacyjnych produktów?
To zależy od charakteru tej imprezy. Na pewno przy bardziej popularnych sportach szanse na zyski oraz innowacje są większe. Trzeba jednak pamiętać, że innowacyjne rozwiązania będą wykorzystywane nie tylko podczas samej imprezy, ale również po jej zakończeniu.
Juwenalia Śląskie 2012: program, wydarzenia, zdjęcia, filmy
Kanon książek śląskich: Debata Dziennika Zachodniego
* WEŹ UDZIAŁ W PLEBISCYTACH:
CHUDNIESZ - WYGRYWASZ ZDROWIE
NAJSYMPATYCZNIEJSZY ZWIERZAK ŚLĄSKIEGO ZOO
* BUDYNEK JAK TITANIC? JEDNA Z NAJWIĘKSZYCH ZABRZAŃSKICH TAJEMNIC ODKRYTA [ZDJĘCIA + FILM]
* OSTATNI CASTING MISS ZAGŁĘBIA 2012 [ZOBACZ ZDJĘCIA!]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?