Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sosnowiec: rozpoczął się II Kongres Praktyków Biznesu [ZDJĘCIA]

Kinga Skowron
Drugi już Kongres Praktyków Biznesu to jedyne w naszym regionie wydarzenie, które nawiązuje do Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Udział w wydarzeniu mogą wziąć przedsiębiorcy, a także osoby zainteresowane prowadzeniem własnego biznesu w przyszłości, dlatego wstęp jest bezpłatny.

Jak podkreśla Izabela Kieliś, rzecznik Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu, główny cel kongresu to nauczanie przedsiębiorców, którzy prowadzą małe i średnie firmy.

- Nie na darmo nasz kongres koresponduje swoimi celami i tematyką, i jest wydarzeniem oficjalnie zapowiadającym Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw, który odbywa się co roku w październiku w Katowicac. W związku z tym, na naszym prekongresie, chcemy przekazać bardzo praktyczne informacje o tym, jak w praktyczny i sprawny sposób zarządzać firmą i w jaki sposób dbać o jej wizerunek - mówi.

Druga edycja Kongresu Praktyków Biznesu różni się nieco od poprzedniej. W poprzednim roku Wyższa Szkoła Humanitas gościła przedstawicieli firm, którzy rozpoczęli już własny biznes, którzy rozwijają się i odnoszą w tym sukces oraz zyskali uznanie w oczach społeczeństwa. W tym roku organizatorzy postawili na bardziej znane nazwiska. Jednym z nich niewątpliwie jest prof. Andrzej Blikle, wybitny przedstawiciel świata biznesu, który zna tajniki skutecznego zarządzania, czy Jakub Karnowski, były prezes PKP, Przemysław Pająk, twórca poczytnego portalu o najnowszych technologiach Spider’s Web lub dr Krystian Dudek, na co dzień prowadzący swój Instytut Publico, ale również ekspert psychologii sprzedaży i wizerunku firmy.

Profesor Andrzej Blikle wygłosił wykład na temat „Turkusowej firmy XXI wieku” i zasad zarządzania nią.

- Wybrałem taki temat, ponieważ jest on bardzo ważny. Jest to wielka szansa dla wielu przedsiębiorców, nie tylko polskich, która wymaga niewielkich wkładów finansowych. Można wysoko podnieść jakość i wydajność pracy, zmieniając organizację pracy i sposób patrzenia na nią, poprzez pozwolenie ludziom na samoorganizacje. To wyzwala kreatywność, kreatywność to innowacyjność, a innowacyjność to zdobywanie przewagi rynkowej, a to z kolei oznacza szybszy rozwój firmy. Młodzi ludzie zakładają firmy, i wtedy najłatwiej jest zbudować „turkus”,ponieważ zaczyna się powoli, potem firma się rozrasta, dołączają się kolejne osoby i trzeba zbudować partnerstwo, zaufanie. Większość firm które znam, właśnie tak powstawały - mówił prof. Blikle.

Prócz jego wykładu uczestnicy i goście kongresu mówili m.in. o tym, w jaki sposób kształtować firmę, aby dbała o tradycje. Udzielali też porad dotyczących obszarów funkcjonowania przedsiębiorstw, które przydadzą się również młodym osobom, które dopiero rozważają zakładanie własnego biznesu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera