Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Raport Ekstraklasa piłkarskiego biznesu: Oglądalność transmisji telewizyjnych

Rafał Musioł
Z raportu Ekstraklasy wynika, że co prawda rośnie frekwencja na trybunach, ale maleje przed telewizorami
Z raportu Ekstraklasy wynika, że co prawda rośnie frekwencja na trybunach, ale maleje przed telewizorami Marzena Bugała-Azarko/Dziennik Zachodni
Średnia oglądalność transmisji telewizyjnych z meczów ekstraklasy w sezonie 2015/16 była niższa dla wszystkich klubów poza zespołem z Gliwic.

W opublikowanym we wtorek raporcie „Ekstraklasa piłkarskiego biznesu” można znaleźć informacje naprawdę zaskakujące. Jedna z nich dotyczy średniej oglądalności transmisji telewizyjnych w oficjalnych kanałach wraz z kanałami online nc+. Okazało się otóż, że spotkania z udziałem niemal wszystkich klubów w sezonie 2015/16 cieszyły się mniejszym zainteresowaniem niż w poprzednich rozgrywkach. Jedynym wyjątkiem jest Piast Gliwice. Dzięki walce o mistrzostwo Polski ekipę z Okrzei oglądało na ekranie średnio po 112 tysięcy widzów wobec 109 tysięcy rok wcześniej.

Co ciekawe, w przypadku klubów naszego regionu gliwiczanie przełamali ogólny trend spadkowy. Mecze Górnika Zabrze w sezonie 2013/14 oglądało średnio 120 tysięcy osób, w 2014/15 już 115 tysięcym, a ostatni (spadkowy) 107. Dla Ruchu Chorzów widownia malała kolejno 117 tysięcy - 116 tysięcy do obecnych 110 tysięcy, a w Podbeskidziu po 99 tysiącach wzrosła do 101 tysięcy, by w 2015/16 opaść do 91 tysięcy.

Najwyższą średnią w ostatnich rozgrywkach miała Legia Warszawa - 152 tysiące (nie są uwzględniane mecze pokazywane w telewizji publicznej), która wyprzedziła Lecha Poznań (142 tysiące) i Wisłę Kraków (139). Stawkę natomiast zamknęły Podbeskidzie (91 tysiące), Zagłębie Lubina (89 tysięcy), Termalica Nieciecza (85 tysięcy) i Górnik Łęczna (75 tysięcy). W sumie wszystkie mecze ekstraklasy zobaczyły 34 miliony telewidzów. Hitami były spotkania Lecha z Legią (288 tysięcy), Legii z Lechem (283 i 233 tysiące), Lechii z Legią (243 tysiące) i Legii z Wisłą (224 tysiące). Średnia dla poszczególnych kanałów to 113 tysięcy dla Canal+ Sport, 49 tysięcy dla Canal+Sport 2, 133 tysiące dla Canal+pl, 88 tysięcy dla Eurosportu 1, 118 tysięcy dla Eurosportu 2, 52 tysiące dla bSportu i 1,1 mln dla TVP 2.4.

Zestawienie to ma całkiem spore znaczenie dla przyszłości ekstraklasy. Obecny kontrakt z nC+, negocjowany przed rokiem niemal do ostatniej chwili, obowiązuje do końca sezonu 2018/2019. To właśnie z jego tytułu do spółki trafia aż 91 procent wszystkich przychodów, z których 86 procent zasila kasy klubów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!