Jeśli zdecydujemy się na okazyjny zakup np. butów, w których po krótkim spacerze pęknie podeszwa, mamy pełne prawo żądać ich wymiany lub naprawy. Nie ma znaczenia, że kupiliśmy je taniej.
W takiej sytuacji reklamację zawsze należy składać w formie pisemnej, prosząc sprzedawcę o potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia. Jeśli nie chcemy jechać osobiście do sklepu, możemy również wysłać żądanie reklamacyjne pocztą, trzeba jednak wybrać formę przesyłki gwarantującą potwierdzenie jej odebrania.
Gdy robimy zakupy w tradycyjnym sklepie, a nie inter-netowym, dajmy sobie czas na przymierzenie, obejrzenie i zastanowienie się, nim wydamy pieniądze. Wyprzedażom często towarzyszy pośpiech w łapaniu okazji. Gdy w domu rozmyślimy się i zechcemy oddać towar, sprzedawca może odmówić przyjęcia go z powrotem. W Polsce nie ma żadnych przepisów prawnych, które by mu to nakazywały.
Oczywiście, wielu sprzedawców wprowadza różne udogodnienia i pozwalając na wymianę lub oddanie nabytych towarów. Lecz jest to tylko przejaw dobrej woli i prokonsumenckiego nastawienia poszczególnych przedsiębiorców.
Konsekwencją braku takiego przepisu prawnego jest to, że wyłącznie od sprzedawcy zależy, na jakich zasadach możemy zwrócić towar, jak również czy w ogóle mamy taką możliwość. (JJ)
Iwona Zapart
prezes Federacji Konsumentów, oddział Katowice
*Kobieca strona Mundialu 2014 jest najciekawsza SPRAWDŹ
*Jakie będzie lato? Zobacz prognozę pogody nalipiec 2014 i zaplanuj urlop
*Jakie imię dla dziecka? Zobacz Księgę Imion Męskich i Żeńskich i wybierz
*Dawniej Dom Prasy, dzisiaj Biuro Obsługi Mieszkańców Katowic ZDJĘCIA
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?