Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Strajkujący nauczyciele z Jastrzębia napisali dramatyczny list otwarty do premiera Mateusza Morawieckiego

Jacek Bombor
Jacek Bombor
Strajkujący nauczyciele z Jastrzębia napisali dramatyczny list otwarty do premiera Mateusza Morawieckiego
Strajkujący nauczyciele z Jastrzębia napisali dramatyczny list otwarty do premiera Mateusza Morawieckiego arc.
Strajkujący nauczyciele z Jastrzębia napisali dramatyczny list otwarty do premiera Mateusza Morawieckiego. To inicjatywa nauczycieli z Zespołu Szkół nr 1. Nie zostawiają na reformach Anny Zalewskiej suchej nitki. Zapewniają, że ich protest nie ma nic wspólnego z polityką. Poniżej drukujemy go w całości

Strajkujący nauczyciele z Jastrzębia napisali dramatyczny list otwarty do premiera Mateusza Morawieckiego

Oto jego treść:

W związku z przystąpieniem do ogólnopolskiej akcji strajkowej, pełni obaw o przyszłość polskiej szkoły i prestiż pracy nauczyciela, zwracamy się do Pana, by przedstawić nasze stanowisko w tej sprawie.

Decyzja o podjęciu tak drastycznej formy protestu była dla nas bardzo trudna, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że dotyka ona naszych uczniów, ich rodziców, a także nasze rodziny.
Protestujemy ponad podziałami, nie zgadzamy się z przypisywaniem strajkowi charakteru politycznego. Występujemy w obronie polskiej edukacji - bez barw politycznych.Niepokoją nas zmiany w oświacie, na które my - nauczyciele - nie mamy realnego wpływu.

Nie prowadzono z nami żadnych rozmów, nie konsultowano wprowadzanych zmian.

Zarówno nauczyciele, jak i rodzice zostali pominięci w dyskusji na temat kształtu polskiej szkoły. W naszym przekonaniu wdrażana reforma oświaty nie służy uczniom, nie przygotowuje do wyzwań, jakie stawia przed nimi współczesny świat.
Jesteśmy również zaniepokojeni obniżeniem prestiżu zawodu nauczyciela i rangi wykształcenia w Polsce.

Powtarzanie w mediach argumentu o osiemnastogodzinnym tygodniu pracy nauczyciela jest dla nas krzywdzące, po prostu nieuczciwe. Informacje o rzekomo wysokich zarobkach pedagogów to manipulacja.
Chcielibyśmy poświęcić naszym wychowankom wiele czasu i uwagi, rozbudzać w nich pasję i pomagać w osiąganiu wyznaczonych celów. Jest to jednak bardzo trudne w sytuacji braku stabilizacji zawodowej i finansowej.

Obserwując przebieg egzaminów gimnazjalnych, dochodzimy do wniosku, że szybkie i chaotyczne zmiany wprowadzane przez MEN w prawie oświatowym nie służą dobru uczniów i obniżają rangę samego egzaminu.
W związku z tym, że każdy dzień jest stratą dla uczniów, sytuacja jest patowa, oczekujemy z Pana strony podjęcia natychmiastowych działań zmierzających do ustabilizowania sytuacji w oświacie.

TYDZIEŃ Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo